Brutna löften, svek och att inte finnas där.

Hejsan.


Satt precis och pratade med en nära vän.
Vi diskuterade en av hans såkallade vänner och jag kan inte hjälpa att jag blir otroligt upprörd.
"Vännen" som han så fint har kallat henne, har ännu en gång(har slutat hålla räkningen) svikit.
Hon lovar att de ska träffas, hon dyker inte upp, han ringer och kollar vart hon tog vägen och svarar inte ens denna kvinna. Att de är vänner än idag är för mig svårt att förstå, för hon har tidigare slängt ur sig en massa saker till honom, kallat honom för extremt fula saker och enligt mig bara utnyttjat honom för sin egna vinnings skull.

Detta får mig såklart att tänka på människor som bryter löften, sviker och inte finns där då de borde.
Jag har inga sådan vänner, de vänner som finns i mitt liv finns i det av just den anledningen.
Jag litar på dem.

Den skadan man skapar när hela tiden sviker, kan vara bestående. Det gör ofta att man får svårt att lita på människor och det leder ofta till en bitter och cynisk livsstil. Vi tappar helt enkelt tron.
En tror som man inte ska behöva tappa, en tro som kan vara svår att få tillbaka.

Så för er som har såna "vänner", avskaffa dem, eller begär en ändring.
Alla är vi värda bättre. Svek tillhör inte sånt som vänner ska vara till för!



Tack för mig!

Kommentarer
Postat av: beah

SV: Hihi, tack så mycket! :)

2010-08-22 @ 20:13:19
URL: http://triis.blogg.se/
Postat av: Din Nära Vän du pratar om

Jag fick ett mess när jag var iväg. Vem i helvete tror hon att hon är? Ge order till mig?! Tror int det! Jag svarade inte ens tillbaka.

2010-08-22 @ 21:58:26
Postat av: Wiilow [ foto tankar & känslor ]

Hej!

Tack för dina underbara ord och din förståelse samt bra tips, så ska jag göra.



Men vad taskig hon är. Ja, precis vänner jag med har är de jag litar på och som är ärliga. Bra skrivet!



Kramar och din dotter Saga och du ä'r så vackra. Hon har en underbar mamma!=)

2010-08-22 @ 22:21:37
URL: http://wiilow.blogg.se/
Postat av: Wiilow [ foto tankar & känslor ]

Hej!

Tack för dina underbara ord och din förståelse samt bra tips, så ska jag göra.



Men vad taskig hon är. Ja, precis vänner jag med har är de jag litar på och som är ärliga. Bra skrivet!



Kramar och din dotter Saga och du ä'r så vackra. Hon har en underbar mamma!=)

2010-08-22 @ 22:22:32
URL: http://wiilow.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0