Lycka.

Hej - Inlägg 517.


Sitter här i ensamheten och tänker.
Saga har somnat och det är alldeles tyst här, det enda som hörs är mina egna andetag
och de tankar som virvlar runt i huvudet. Det är enbart bra tankar och jag känner
 mig väldigt nöjd med livet. Det går bra nu.
Jag känner mig riktigt riktigt glad och även fast det regnar så ser jag bara sol.
Men så tänkte jag. Alltså fortfarande, det är bra tankar. Så tro inte mina vänner
att jag är olycklig mitt i allt det som är bra, för så är det inte. Men nu till det som skulle skrivas.
Jag var på väg att skriva att jag är lycklig, men så slog det mig att jag har så svårt att använda det ordet.
Jag tror att jag bara har varit sådär riktigt lycklig en gång, och det var ju såklart då Saga föddes.
Ingenting slår det.
Men samtidigt så kan jag inte minnas att jag känt mig riktigt lycklig annars.
 Jag vet inte riktigt hur det ska kännas. Hur tusan vet man att man är lycklig?
Lycklig är för mig ett enormt stort ord, det liksom innebär att man mår riktigt bra, och bara älskar allt.
Den beskrivningen kanske inte stämmer, men det är så jag ser på det.
Och så vet jag inte om jag känt vid fler tillfällen än då Saga kom.
Lycka.
Jag kan inte riktigt ta på den känslan, den är liksom för stor.
Men i alla fall. Jag mår riktigt bra just nu, och befinner mig på ett bra ställe i livet.
Jag har kommit så otroligt långt med mig själv under 2009 och det lilla som varit av 2010.
Jag har verkligen insett att jag är ganska så bra, att jag klarar av en hel del och
att man alltid ansvarar för sitt egna mående.
Jag har lärt mig att tänka på ett annat sätt, och lärt mig hantera en del dåliga beteenden.
Så nu är jag på väg, verkligen på väg!

Snart kommer jag att kicka så jävla mycket ass! Vänta ni bara..
Jag kan, vill och vågar!



Jag & Sigge sommaren 2008.





Ha det gött!
//Anna


Kommentarer
Postat av: Linda

Jag känner igen mig som fan du! Jag känner mig oftast tillfreds med livet,men inte lycklig. Det är ett begrepp som jag inte riktigt upplevt. Inte ens som barn. Knepigt detdära!

2010-04-22 @ 09:17:43
URL: http://liiiiinda89.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0