Nej, Inget Barn.

Hejsan - Inlägg 333.



Tänkte bara lämna ett snabbt inlägg så att ni allas om läser vet att jag är hemma,
och inte är på väg att föda någon barn :)

Vet att det ibland då mina inlägg uteblivit har skapats tankar om att det kanske är dags nu, och det är inte konstigt.
Nu är det ju bara 18 dagar kvar till BF!
Ger er lite snabbt om dagen bara när jag endå är här.

Har idag varit på MVC, mina värde var finfina.
Hjärtljuden lät precis som de skulle och låg för dagen på 140.
Min barnmorska klämde och kände på magen och konstaterade att bebisens huvud fortfarande är fullt rörligt i bäcken och inte förväntas kika ut än på ett litet tag :)
Vi skrev ett "brev" till förlossningen, men mina önskemål och så.
Jag berättade att jag HELST vill klara mig utan smärtlindrig, och om jag ska ha något så blir det i första hand lustgas. Vill verkligen inte behöva ta något mer än det och hoppas att jag klarar det.
Vi pratade lite om hur jag kände inför förlossningen, och jag är chockad över mitt lugn.
Känner mig mentalt redo och känner någonstans där inne att allt kommer att gå fint.
Jag är inte rädd för smärtan. Smärta kan alla klara av.
Vi kvinnor har fött barn i alla tider, och med dagens kunskaper brukar det oftast gå bra.

Självklart så finns det en oro över att det ska hända min lilla skatt något, men den oron kommer att finnas med mig hela livet.. Jag kommer att oroa mig när h*n börjar gå och styper, jag kommer att vara ängslig när det är  dags för första dagen på dagis och sedan skola. Jag kommer att vara nervös då den vackra ska åka på sitt första kalas, jag kommer att ha ont i magen av nervositet då det är dags för h*n att börja i 7:an.
Ja, livet kommer att vara fullt av oro. Men det är ju verkligen värt det!

Nej, det ska nog gå bra :)





Vi hörs när vi hörs















Kommentarer
Postat av: Graavid på 17 år

Ohh va skönt att allt gick bra! :) Så gulligt! :)

Jag däremot är faktiskt livrädd för förlossningen, men det ska nog ordna sig :) Haha jaa bilder bilder det, kanske inte alla bilder jag får men en är bättre än ingen bild alls! :) Haha jaa jag kmr nog drabbas av panik!

Men nu ska jag ta och lägga mig, god natt, sov gott kära snälla du! :)



Kraaam, hoppas du får en lika bra dag imorgon som du hade idag! :)<3

2009-09-16 @ 22:42:10
URL: http://jaagargraavid.blogg.se/
Postat av: Sandra

Herregud, jag tycker att det inte alls var längesedan som du berättade att du var gravid! Tiden går så fort!

Förlåt att jag inte skrivit kommentarer på ett tag men tiden har inte funnits, men jag har läst =)



ha en jätte fin dag gumman

tänker på dig <3

2009-09-17 @ 10:36:56
URL: http://hoppitozzan.blogg.se/
Postat av: Mamma Melissa -ung änglamamma och gravid

Kan bara hålla med -det är så värt det, oavsett hur det går (för inte hade jag velat vara utan den stunden som jag fick med flickorna!). Och någonstans tror jag att man kan ha en känsla hur den där inne har det, vet många änglamammor som berättat om att de känt att någonting var fel men inte togs på allvar av vården... så känns det bra, då går det förhoppningsvis bra hela vägen också:.))



Jag håller tummarna för oss båda!:.))



Och tack snälla du för dina kommentarer också! Jag uppskattar dem otroligt mycket även om jag inte har orken just nu att kika in här lika ofta som jag önskar... blir mest att trycka ut inlägg och inget annat just nu... men jag tänker på dig i massor!:.))

2009-09-17 @ 15:45:05
URL: http://mammamelissa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0