Jag Älskar Barn!

Hejsan - Inlägg 293.



Det här inlägget har varit på väg i 2 dagar nu men ännu inte blivit färdigskrivet och publicerat.
Men nu jäklar så! Har laddat med mackor och O'boy så nu ska det bli skriva av!


Titeln på detta inlägg går verkligen inte att misstolka.
Jag tänker skriva om barn, och att jag älskar dem!


Det dyker ofta upp små tankar i huvudet på mig, då framför allt när jag rastar mina hundar på egen hand(vilket jag oftast gör) som liksom sätter igång en hel tankegång. Och det är just detta inlägg är baserat på.
För igår när jag var ute med mina hundar så gick vi förbi 2 st pojkar som kanske var 8-10 år gamla.
De kikade på mina vackra vovvsingar readn när vi var långt ifrån och när vi kom närmare så sa den ena pojken till den andra: "De där hundarna var verkligen lika varandra!"
"Ja", svarade den andra pojken."Fast en är större".
"Ja, det är den som går först," sa då pojken som talat först.

Egentligen så sa de här pojkarna inget speciellt, de gjorde bara en observation av mina 3 shelties som faktiskt är riktigt lika varandra. Men det var sättet de sa det på som fick mig att tänka "Jag älskar barn".
De ligger något så oskuldsfullt hos barn, de bara talar rakt från hjärtat och krånglar inte till saker så hemskt.

Barn kan verkligen se det fina i allt, även om det mesta omkring dem är smutsigt och fult så hittar de en fin detalj och uppmärksammar den direkt. Nej, barn är verkligen underbara!
Tänk om man kunde få ha ett barns sinnesstämmning hela livet?
Det vore något det!

Sean på väg hem igen, efter vår promenad så såg vi en mamma och hennes son som lekte i lekparken.
Direkt när mamman såg oss komma så böjde hon sig fram till pojken och visade honom hundarna varpå han började le stort! I samma sekund så tänkte jag "Jag älskar barn".

Och med ens blev jag alldeles varm och lycklig.
Mitt barn kommer att varalycklig nog att växa upp i ett hem där djur, då framför allt hundar är en del av vardagen. Mitt barn kommer att få leka med "storebror" Milton varje dag och de kommer att växa upp ihop.

Den tanken gör mig extremt lycklig.



Kanske drömmer Milton om lille bror/syster :)

(Ignorera datumet, kameran var mupp)





Ni vet att jag älskar er















Kommentarer
Postat av: Emmelist

åååh. ser att du snart ska få bäbis :D vad mysigt! vet ni könet?

2009-09-04 @ 02:14:46
URL: http://emmelist.blogg.se/
Postat av: Emmelist

spännande att se senare vad det blir :D

har du mått bra under graviditeten eller har det varit jobbigt?



TACK för att du gillade mitt inlägg. Hoppas det kommer till nytta sötnos :D

2009-09-04 @ 09:58:42
URL: http://emmelist.blogg.se/
Postat av: Lisa [ENDASTLISA]

Hej sönos! Vad händer idag då? :* Nått skoj? Jag ska till Luleå iallafall :) Och till stugan.



Kram!

2009-09-04 @ 09:58:56
URL: http://endastlisa.blogg.se/
Postat av: Sandra

svar på din kommenatar: nej, jag kanske inte ska tänka så, men det blir ju det första som dyker upp. o när dom sen får reda på vart jag kommer ifrån då är allt ok....



haha om det vore så enkelt så skulle jag tagit med dom =) Celina vill gärna lära sig svenska, hon kan - apa och hej hej =) hahahahahha!!!



ja, du får jätte gärna göra en ny sida åt mig =)

snällt av dig <3

2009-09-04 @ 10:15:46
URL: http://hoppitozzan.blogg.se/
Postat av: Emmelist

okej, ja jag förstår att det är värt varenda sekund :D



du hade då inte gått upp mkt må ja säga! du kommer ha gått ner allt direkt då du fött barnet ;)

2009-09-04 @ 10:23:19
URL: http://emmelist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0