Idol 2009.

Hello - Inlägg 312.




Japp, så var det igång igen. Den stora cirkusen. Inte liks stor som melodifestivalen, men en dock.
Det börjar iallefall bli lika stort. Jag pratar såklart om Idol 2009.

Jag måste erkänna att jag är besviken. Det är inte alls så roligt som jag minns det.
Kanske kan det bero på att auditionavsnitten nu är mera inriktat på trams och de som faktiskt kan sjunga.
Jag som är av den mer elaka sorten vill se alla pajasar som tror att de kan sjunga.
Jo, jag vill skratta åt dem, när de i sitt raseri över att juryn varit "elak" springer därifrån
och svär. Jag vill se detta! Men det är knappt något sådant detta år.
Inga roliga kommentarer från juryn, inga "hotfulla" puckon som inte kan ta en ton eller några kaxiga jävlar som tror att de är Darin.. Och min fråga är, vart är allt det här?

Jag vill höra: "Vi söker idol 2007, inte rikspucko 2007!" igen.
Jag vill ha mer "fittan sticker fram".
Och framför allt, jag vill skratta när jag ser idol 2009.

Självklart så uppskattar jag även de duktiga sångerskorna/sångarna i idol.
Det gör jag. Har till och med hunnit bli kär i Jon <3


Det är bara det att det är roligare med de som inte kan sjunga..



Jon Sindenius lyfter Idol 2009.





Vad tycker ni om årets idol?
Någon hiss eller diss?

Har ni fått någon favorit?








Vi hörs när vi hörs















Kommentarer
Postat av: Alex

"Kanske kan det bero på att auditionavsnitten nu är mera inriktat på trams och de som faktiskt kan sjunga." Många säger att det är tvärtom! Att man nu får se fler som faktiskt kan sjunga än de som tramsar ^^

2009-09-10 @ 21:48:51
URL: http://dekanmi.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0