Besök Till Barnmorskan - Sista Gången?

Hejsan - Inlägg 351.



Har jag varit där för sista gången nu? Ja, hos barnmorskan alltså.
Det vore ju för underbart!
Men man vet aldrig.


Idag så skrämde min lille bebis mig, jo för när vi lyssnade efter hjärtljuden så lät de så svagt att jag hann bli livrädd. Men så tilltog de i styrka och allt lät bara bra enligt min snälla barnmorska.
Men rädd, det hann jag bli. Riktigt rädd, faktiskt.
Sedan så hittade min barnmorska inget huvud! Har min bebis gått och blivit huvudlös?
Nej, såklart inte. Utan hon letade för långt ner. Min bebis har nämligen inte fixerat sig ännu, nej för den här lillungen är en envis jäkel som gör saker på sitt egna lilla sätt. Min barnmorska fick hämta en annan barnmorska som också fick känna efter huvudet på dig, din lille vilding. Och hon hittade det, högt upp och fullt rörligt!

Jag fick då stränga order om att ligga still ifall vattnet skulle gå och att ringa till förlossningen och få åka upp direkt. Jo, och då blev jag rädd igen. För tänk om något går fel nu?
Min barnmmorska försökte lugna mig genom att berätta att vissa barn inte fixerar sig fören förlossningen är på väg att starta, och att det bara är en försiktighets åtgärd att jag ska ligga still och åka upp så snabbt som möjligt.
Det är bara en säkerhetåtgärd.
Men jag är lika rädd endå. För jag sitter ju ofta själv på dagarna.
Tänk om ingen svarar när jag ringer och vill åka upp på förlossningen, tänk om min pojkvän inte hör sin telefon?
Ska jag ringa efter en ambulans då?
Uscha, jag vet inte. Men lite rädd är jag.
Nu vill jag bara att du ska komma så att jag får bli lite lugn och kunna andas ut.


Finns det några mammor därute som fått höra samma sak som jag?
Om det gör det så skriv gärna till mig och berätta hur ni gjorde och hur det gick för er.
Jag återkommer kanske senare idag till er mina fina läsare.
Nu ska jag vila :)






Vi hörs när vi hörs
















Kommentarer
Postat av: Graavid på 17 år

Oh gud jag förstår att du blev rädd jag själv hade säökert med blivt rädd :)



Hoppas allt är bra med dig gumman, kram! :)

2009-09-28 @ 15:33:44
URL: http://jaagargraavid.blogg.se/
Postat av: Janina - Modellen som skiter i alla måsten

SVAR;



Vad bra att du inte heller är en rökare!

Precis som du säger så förlorar dom enorma summor pengar också som de hade kunnat lägga på vettiga saker som de du förslog tex! Det verkar för mig helt idiotiskt att förstöra kroppen när man kan hjälpa den istället :S



Ang. ditt inlägg så är mitt tips att du ber dig pojkvän att alltid ha sin mobil i närheten, plus att du tar nummret till hans jobb så att du kan ringa dit också om han nu mot all förmodan skulle få slut på bateri i sin mobil eller liknande. Packa en väska så att det är redo så du slipper röra dig när värkarna sätter igång & åk antingen in med killen eller ring ambulansen. tro mig du är inte den första som ringer ambulansen när du ska in :) en kompis till migs mamma är barnmorska & det händer hela tiden tydligen, men det är bra - det är bättre att vara för säker än osäker :)

2009-09-28 @ 16:43:55
URL: http://janinanaslund.blogg.se/
Postat av: Graavid på 17 år

Jaa usch det tycker jag med! :(

Ohh det låter mysigt,medans lilla jag sitter coh nyser, suck :(

tack vännen :)



En jätte go kram till dig!<3

2009-09-28 @ 19:30:55
URL: http://jaagargraavid.blogg.se/
Postat av: Elin=) 17 år och blivande mamma

Hoppas allt går bra med din förlossning, men om barnmorskan säger att du kan vara lugn så är det nog ingen fara =) Men förstår att du blev rädd, det hade jag också blivit!

Var hos min barnmorska idag också, hon hoppades också att vi inte skulle ses någe mer nu :P hahah!



Hoppas du slipper gå över tiden, sitter här och håller tummarna för dig hela dagarna=D



Jag tror jag kommer få gå över 2 hela veckor faktiskt, det händer verkligen ingenting här inne i magen som kan vara en start till förlossningen:O Kan det verkligen vara så mysigt i min mage ?! :P



Kramar till dig<3

2009-09-28 @ 23:12:47
URL: http://elinskogsberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0