Vecka 40+3

Hejsan - Inlägg 365.





Så var det en dag till på denna eviga vecka 40. Inatt hade jag riktiga rejäla förvärkar som jag fick andas mig igenom för att det inte skulle göra tokont. Trodde i början att det kanske var dags, men jag märkte ganska snabbt att dessa värkar inte var ett dugg regelbundna, utan höll i sig nästan konstant. Till slut så mattades de av och jag somnade på en gång. Så fort jag får lite förvärkar så blir jag nästan besatt av tanken på att jag måste sova!
Jo, för jag vill ju så gärna vara hyfsat pigg till förlossningen.
Man vill ju helst ha så mycket styrka som möjligt för att kunna hantera smärtan så bra som möjligt och ha ork enda till slutet. Jag som dessutom valt att inte ta några andra smärtlinringar än lustgas har fått för mig att man behöver sin sömn ännu mer, för allt gör så mycket ondare när man är trött!

Nu är det ju så att jag inte blir besviken på mig själv om jag måste ta smärtlindring.
Man vet aldrig vad som kan hända, eller hur jag kan hantera smärtan.
Men om jag kan så blir det så lite smärtlindring som möjligt, just för att jag vill vara så klar som möjligt i huvudet när lille bebis vill kika ut :)


Då: 27 veckor och 6 dagar i magen.        Förra veckan: 39 veckor och 5 dagar i magen.





Vi hörs när vi hörs

















Kommentarer
Postat av: Alex

Det känns som om man bara väntar och väntar och väntar på att hn ska komma... Men samtidigt så kom jag på att det känns som igår du var sådär liten! Tiden går ju egentligen ganska fort. Tänk när hn är född, då jäklar kommer tiden bara flyga förbi! :o

2009-10-07 @ 18:36:17
URL: http://dekanmi.blogspot.com
Postat av: unique

Du verkar inte ha superstor mage.. Fin är den! Kanske inte gått upp så mycket?



Kram

2009-10-07 @ 20:09:18
URL: http:// eifos.bloggagratis.se
Postat av: Graavid på 17 år

Vännen! Tack så jätte mycket, tänker med på dig och du ska vet att du kan komma till mig när du behöver någon att prata med!:)



Kram till dig och din bebismage! <3

2009-10-07 @ 20:47:02
URL: http://jaagargraavid.blogg.se/
Postat av: Graavid på 17 år

Tack så jätte mycket guman och detsammsa för dig finns alltid! :)

Ohh gumman nu håll jag alla tummar och tår jag har, hoppas hopppass!! :)



Varmakramar och lyckatill hälsningar från lilla mig! :)

2009-10-07 @ 22:03:44
URL: http://jaagargraavid.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0