Varför uppmuntras de?

Hejsan - Inlägg 389.



Igår när jag stod i kön på ICA så råkade jag se omslaget på veckorevyn och häpnade.
Jo, för på omslaget i detta nummer är nämligen Kissie. (Jo, ni vet alla vem Kissie är, och hennes namn kommer INTE att förvandlas till en länk). Min stora fråga är varför hon uppmuntras?
Hon har under den senaste tiden synts överallt. Hon har varit med i radio, på tv, i tidningar.. Ja, överallt!
Och jag undrar därför såklart varför den här personen, som sitter och fördummar sig själv, uppmuntrar unga tjejer till otroligt idiotiska saker och sprider massvis med trångsynthet omkringsig ska uppmuntras?
Varför tillåts hon ta plats på detta vis?
Är detta något som det svenska folket ska sträva efter, att alla ska bli som Kissie?
Eller varför inte som Dessie, eller Paow?
Vill vi att våra ungar ska växa upp och fördumma sig själva, vika ut sig på internet och skriva om att de super skallen av sig vid en ålder på 14-15? Vill vi det?
Jag kan direkt säga att jag vill det INTE!

Dessa damer är bara några utav de tjejer som väljer att göra på det här viset i en strävan efter att bli känd.
De förstör sina ungdomsår, sitt rykte och sin självkänsla.
Jag mår illa när jag tänker på det..

Så min fråga är. Varför uppmuntras de?
Varför låter media dessa tjejer ta så stor plats? Varför får t.ex Kissie ett omslag?
Och varför får hon vara med i radio och tv?

SKÄMS PÅ ER, MEDIA!





Vi hörs när vi hörs
//Anna






Kommentarer
Postat av: Linda Pettersson

hejsan (kompis till elin skogsberg) :D



jag tycker du har helt rätt, jag är själv 14år o nu typ läser jag deras bloggar varje dag.. man blir lite avundsjuk på att dem får göra allt. men om man tänker efter så vill man ju ändå klara skolan så det är inte bra att supa! men det här med att vara fet det tar jag åt mig ganska lätt :( tycker inte deras bloggar är bra för tjejer i våran ålder som lätt tar åt sig o kommer in i tonåren där man vill vara som alla andra o vara lika dana på kroppen o allt!



ett bra inlägg vill jag iaf säga till dig o en grymmt söt bebis! kram, lindapettersson

2009-10-30 @ 19:15:37
URL: http://llpettersson.blogg.se/
Postat av: Linda Pettersson

ja det är sant, förstår inte ens hur man kan låta dem ha bloggarna för det är synd om de tjejer som gör som dem, man kan ju få anorexia (haha stavning)..



tycker om att läsa din blogg, tycker den är bra!(:



kramis !

2009-10-31 @ 11:03:56
URL: http://llpettersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0