Till Saga - 18 dagar gammal.

Hejsan min goa unge!




Nu skriver mamma flera brevi veckan till dig, men vet du vad?
Jag tycker inte att det gör något eftersom man kan aldrig få för många trevliga brev!

Jag har funderat mycket kring framtiden och ser väldigt ljust på den, det ska bli så spännande att se dig växa upp och se vem du är. Jag hoppas att du, när du läser detta har en massa fina minnen av oss två tillsammans och att vi kommer bra överens. Jag blir lite ledsen då jag kommer att tänka på att all den kärlek du får nu, när du endast är 18 dagar gammal kommer du att glömma bort. Du kommer inte att minnas när du sov på mammas bröst, eller alla de pussarna du får varje dag. Du kommer heller inte att minnas hur mina ögon ibland tåras då jag ser på dig.
Du kommer inte att minnas alla de gånger jag viskar i ditt öra att jag älskar dig.

Det är så otroligt synd, eftersom jag så gärna skulle vilja att du kom ihåg allt detta när du är stor.
Men jag ska verkligen göra mitt bästa för att du ska veta hur mycket jag älskar dig.
Varje dag ska jag påminna dig om det så att när du är stor nog att förstå, aldrig kommer att glömma det!



Idag har vi varit till BVC, farmor kom hit och hämtade oss.
Idag följde även din pappa med, och det tyckte jag var riktigt roligt!
Tidigare har han bara jobbat och har därför inte kunnat följa med någonstans, inte ens på föräldraträffarna.
På dessa fick din snälla moster Sophia följa med istället så att mamma slapp gå själv, det var väl snällt?

Jaja, hur som helst!
Din alldeles egna BVC-Tant heter iaf Britt-Marie och är världens snällaste!
Idag så vägde vi dig, och du har gått upp nästan 300 gram till på 7 dagar och väger nu 3485 gram.
Sedan så mätte vi dig på längden och nu 18 dagar efter att du föddes är du hela 50,5 cm lång, så du har alltså blivit 2,5 cm längre seadn den 8 oktober när du föddes. Även ditt huvud har nu blivit större.
För när du föddes var det 33,5 cm och nu var det 35 cm :)


Nej, nu ska mamma gå och sova lite grann.



Älskar dig
// Din mamma




Kommentarer
Postat av: Elin=) 17 år och mamma till Molly<3

SVAR: Gud så mysigt:D

Ja Molly är också duktig på nätterna, vaknar en gång på natten och vill ha mat men sen sover hon som en stock=D

Vi hoppas på att få igång internet så snart som möjligt så jag kan börja skriva igen=D

Vi har inte bestämt oss riktigt om hur det blir med bilder, men troligtvis så kommer det upp en bild på bloggen iaf:D

Kramar från oss<333

2009-10-28 @ 21:44:05
URL: http://elinskogsberg.blogg.se/
Postat av: Dessan

ja, jag tycker det vore superkul om ni kom och hälsade på! När du orkar, såklart! =) Hur har ni det då? Hon tackar så mycket :) Kram

2009-10-29 @ 23:10:27
URL: http://thegreatpassion.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0