Freestyle

Hejsan - Inlägg 356.




Jag vet inte hur många av er som har hört talas om "Freestyle"?
Det är enligt mig en av de häftigaste hundsporterna och inne bär att man dansar med sin hund till musik.
Man sätter ihop ett program med rörelser, några obigatoriska(beroende på vilken klass man tävlar i) och en hel del valfria. För både hund och förare är detta enbart roligt!
Jag tränar lite freestyle med min Milton, och vi älskar det till max!
Alltid när jag har tränat någonting så avslutar jag med lite freestyle övningar för att liksom busa till det :)

När jag var och ställde ut Space på "Lilla Stockholm" så bjöds det på freestyle uppvisning där enligt mig, Sveriges bästa freestyleteam visade upp sig.
Namnet på dessa två är Emma Willblad & hunden Csar, som är av rasen Pumi.
Tänkte bjuda er på en liten film där de dansar tillsammans!
Lägg märke till hur smidigt allt går och otroligt samspelat de båda är!



 

När jag letade efter ett bra klipp på Emma och hennes Csar så ramlade jag även över detta fantastiska team!

Se och njut :)


 

Carolyn Scott & Golden Retrivern Rookie.

 


Jag blir alldeles rörd av samspelet emellan djur och människa, och kan bara hoppas att jag och mina hundar någon gång kommer att ens nudda vid något av dessa teams kontakt!


 

Underbart!


 


 


 


Vi hörs när vi hörs


 


 











 

 


Kommentarer
Postat av: L I S A M A R K L U N D

Händer idag då sötis? :*

Jag är sjuk så gör inte så mkt ;>

2009-10-02 @ 15:58:57
URL: http://endastlisa.blogg.se/
Postat av: Elin=) 17 år och blivande mamma

SVAR: klart jag säger till, min syster kommer skriva i min blogg när jag åker till förlossningen och sådär, kommer meddela henne så hon kan skriva =) Ja det skulle vara jätte kul om dom kom samtidigt:D Hoppas din skrutt också tittar ut snart:D

KRam

2009-10-02 @ 18:53:57
URL: http://elinskogsberg.blogg.se/
Postat av: Leia

Skönt att det är bra med dig! Det är bra här med. =)

Vad gör du för något?

2009-10-02 @ 20:09:51
URL: http://leiabloggar.blogg.se/
Postat av: Jennifer

Jag känner mig inte ensam att känna så här längre, känns skönt att veta att någon annan har/haft samma problem. Hoppas du lyckas komma över honom helt :) Det är du värd och all lycka till lilla barnet.

2009-10-02 @ 21:42:05
URL: http://lifeboats.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0