DogShow!

Hejsan - Inlägg 364.


Jag har ju för tusan inte ens lagt upp bilder från utställningen, eller knappt skrivit om den.
Vet att jag skrev en snabbis om besöket på gärdet, men om sheltiespeciallen har jag knappt yttrat ett ord!'
Vi anlände ca 10 minter efter att första bedömningen börjat och missade därför nästan inget :)

Först kikade vi på juniorklassen för tikar, där min Jessie skulle ha varit med om jag nu fått fingrarna ur och faktiskt anmält. Men strunt i det. Vi såg en hel del fina shelties, vissa bättre än andra men ingen som var riktigt dålig.
Knäppte lite bilder ifrån juniortikarna och fångade då denna sötnos på bild!



Denna lilla sötnos går under namnet Yosemite Designed With Attitude och ägs av en stolt Sundsvallskvinna!

Sedan så förflyttade vi oss till ring 2 där alla hanarna skulle bedömas.
Vi hade några speciella pojkar som skulle spanas in och här är en av dem



Hanen på bilden gick i juniorklass och heter Luckyocean's Twentyfour-Seven och ägs av kennel Lundecocks och kennel Luckyoceans. En väldigt trevlig och vacker hane som visade upp sig på ett bra sätt men som inte riktigt föll mig i smaken denna dag.

Sedan kikade vi vidare och såg då hanen som Carina har funderat på att använda till Jessies kull.
Vet inte om jag nämt det, men Carina har ju 1 kull sparad på min lillprinsessa och
sedan efter det är hon min, bara min!



Namnet på denna kille är Yosemite's Design For Me och han ägs av kennel Yosemite.

Slänger in lite blandade bilder från dagen :)

En underbar blm-hane står på bordet  - Utställningen sötaste valp!


Anne Reider, kennel Shellrick's med Guns And Roses Scottish Spook


En halvbror till min Milton!  -     Kennel Yosemite's uppfödargrupp


Ännu en bror till Milton, slutade för dagen som 2:a bästa hane! Grattis till er!










Vi hörs när vi hörs

















Kommentarer
Postat av: Janina - Modellen som skiter i alla måsten

SVAR:



Åh tack! :D Jag ska göra mitt bästa för att tänka på det när jag är där nere & skakar av nervositet innan jag ska gå ut :)



vilka vackra småttingar du hade här uppe :D

2009-10-07 @ 15:51:01
URL: http://janinanaslund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0