Förlustens framsida.

Hej Igen - Inlägg 380.




Jag satt här och tänkte lite. Funderade lite fram och tillbaka på de saker i livet som inte alltid varit så roliga.
Tänkte ett tag på de saker som för mig varit svåra att hantera och på den sorg jag känt vid olika tillfällen.
Det har ofta känt som om jag inte riktigt har kunnat hitta hem, inte riktigt kunnat vara riktigt lycklig. Utan så fort jag känt att livet faktiskt går min väg har någonting hänt och så har det blivit fel igen.
Ibland så tror jag att jag bara inbillar mig allt detta och att jag inte vill vara riktigt lycklig.
Och ibland så tror jag verkligen att detta är sanningen. Jag kan inte vara riktigt lycklig.
Men i och med att min dotter föddes börjar jag ändra inställning.
Jo, för allt som en gång var så stort känns nu så litet.
Nästan inget av det som förut tyngde mitt hjärta finns kvar.
Det är inte längre svårt och jag känner inte längre sorg.
Tror jag. Eller jo, just nu, i detta nu så känner jag ingen sorg över sådant som jag förlorat tidigare i livet.
Nej, för som jag ser det så har dessa förluster tagit mig dit jag är idag.
Och idag är jag lycklig.

För jag vet ju i hjärtat att jag vill vara lycklig, jag vill känna mig full av liv och glädje.
Jag vill vakna på morgonen och vara glad över att det är en ny dag!

Självklart så kommer det kanske att komma dagar då jag kommer att sörja dessa förluster igen.
Det är mycket möjligt. Men då kommer det inte att kännas lika jobbigt, eftersom jag vet vad jag var
tvungen att förlora detta för att kunna vinna någonting annat.
Ibland tar livet konstiga vägar, vi kastas runt och hamnar på helt andra platser än vi trodde var möjligt.
Vi finner oss själva på platser som vi aldrig trodde att vi skulle besöka.
Ibland så tror vi att vi hamnat precis rätt, men så är sanningen att vi bara är här för att sedan fortsätta emot det egentliga "målet". Vi får lov att uppleva vackra och underbara saker
på väg emot det som egentligen är meningen.
Hänger ni med?
Jag trodde länge att jag hittat hem, att jag visste vart min plats var och att det var meningen att jag förevigt skulle vara med den här personen, på den där vackra platsen.
Men livet ville inte ha det så.
Jag kan än idag tro att vi var meningen, och det ska krävas mycket för att övertyga mig om något annat.
Men nu när jag ser på min dotter och inser att hon inte hade funnits om jag inte förlorat dig, ja då blir jag osäker.
Kanske var du bara ett kapitel i mitt liv, en hållplats som skulle besökas för att sedan ta mig till en annan plats.
För jag vet, att jag aldrig hade träffat pappan till mitt barn om du inte lämnat mig.
Nej, jag hade inte det. Och då hade jag inte idag kunnat kalla mig själv för mamma.

Så tack för att du inte längre kunde vara med mig.
Jag kommer alltid att tro att vi är menad för varandra, men just nu så känns det inte längre så viktigt.
Jag råkade istället ramla in på en helt annan väg, och jag tror att det var ännu mer meningen :)


Jag har de senaste dagarna hört en text i mitt huvud.
En vacker låt som jag här nu vill tillägna min dotter Saga.



Angel's Wings
I would die for you
Lay down my life for you
The only thing, that means everything to me
Cause when you're in my arms
You make me prouder than
Anything I ever could achieve
And you make everything
That used to seem so big
Seem to be so small since you arrived

On angel's wings
An angelical formation
Angel's wings
Like letters in the sky
Now I know
No matter what the question
Love is the answer
It's written on angel's wings

And I often wondered why
Someone as flawed as I
Deserves to be as happy as you make me
So as the years go by
I'll be there by your side
I'll follow you, wherever your heart takes me
Cause you make everything that used to seem so big
Seem to be so small since you arrived

On angel's wings
An angelical formation
Angel's wings
Like letters in the sky
Now I know
No matter what the question
Love is the answer
It's written on angel's wings

Now anyone who's felt the touch
Of heaven in their lives
Will know the way I'm feeling
Looking in my baby's eyes
That's why I can't bare to be too far away
I know that God must love me
Cause he sent you to me
On angel's wings




Vi hörs när vi hörs
// Anna



Kommentarer
Postat av: Sandra

Du är så stark Anna!

Vägarna som man väljer under livet är inte alltid de enklaste, men i slutändan hittar man något possitivt i denna väg-ibland tar det lite längre tid ibland inte.

Så skönt att höra att du är lycklig och du är en underbar människa som jag saknar väldans mycket!



Ta hand om dig vännen

2009-10-19 @ 08:18:09
URL: http://hoppitozzan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0