Till Saga - Grattis Gumman (1 dag för sent)

Hej Saga!


Vet du vad?
Igår den 8:e november så fyllde du 1 hel månad!
Ja, nu har du nämligen varit här hos oss i en hel månad och gjort livet underbart.
Jag har tänkt tillbaks på den här månaden, och kan bara minnas att jag varit lycklig hela hela tiden!
Du är verkligen en liten solstråle som gör livet underbart, varje dag.

Idag så var vi på BVC igen, och gjorde allt det vanliga.
Så nu fick vi veta att du väger 3800 gram, är 53,5 cm lång och runt huvudet är du nu 36 cm.
Tänk så du växer! Det är inte konstigt att du nu faktiskt kan ha en del av dina kläder :)
I början var alla dina kläder för stora, till och med de kläder vi hade i storlek 40 och 44!
Nu sitter de kläderna som en smäck och du har till och med fått börja använda storlek 56, trots att de kläderna är lite stora än så länge. Vår BVC-Tant Britt-Marie frågade idag om du gav oss svarsleenden och jag kunde stolt berätta att det gör du ju nu! Inte så ofta, men det händer. Sedan fick hon höra dig "prata" och se när du följde det lilla hjärtegoset med blicken och hon tyckte att du var såå duktig!

Det tyckte mamma med, som ännu en gång blev lite rörd :)

I lördags så gjorde du ditt första besök hos någon.
Jo, vi for nämligen till Carina och Beccis och hälsade på.
Och du verkade trivas där, för du var så lugn. Du satt mest i mammas famn och tog det lugnt.
Carina var supersnäll och lagade en underbar middag till din mamma, och sedan på kvällen fikade vi blåbärspaj och såg på film. Då somnade du i min famn och sov så sött.
När du blir större så vill Beccis jättegärna ta med dig till lekparken så att ni kan leka, och om du vill det så får du såklart göra det hur mycket du vill! Sedan när ni kommer hem så kanske Carina har gjort en såndär god paj åt er som ni kan smaka utav!

Igår kväll så fick du lite ont i din lilla mage igen, och det gör så ont i mig när du inte mår bra!
Jag och pappa testade det mesta, men du hade på ok för ont för att kunna somna till ordentligt, så till slut gick vi på en liten promenad med vagnen, då somnade du och sov en lite stund efter att vi kommit in med.
Men sedan vaknade du igen och skrek.
Då provade jag att ge dig mat, men så fort du märkte att det kom mjölk så släpptde du och skrek.
Så då bestämde jag mig för att testa att ge dig nappen igen. Ja, vi har ju provat det några gånger men tidigare har du hatat den, du rynkar panna så att du ser ut som ett litet troll och spottar bestämt ut den.
Men igår ser du, så tog du nappen!
Och du snuttade på den i 2 hela timmar, innan du vaknade och ville ha mat.
Sedan sov du gott och hela dagen idag har du verkat nöjd och glad igen.
Nu hoppas jag bara att inte magvärken kommer tillbaka, för jag hatar när du får sådär. Du blir så ledsen och då blir även jag ledsen. Nej, jag vill ju att du ska vara glad!

Nej, nu ska mamma äta lunch innan du vaknar :)



Många pussar och kramar från din mamma!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0