Till Saga - Första gången!

Hejsan min underbara lilla gounge!




Nu var det ett tag sedan jag skrev till dig, tiden har inte riktigt funnit till lite mer eftertänksamma inlägg, alltså dina brev. Jag vill ju inte att de bara ska bli någonting ihoprafsat och just därför kan det ibland bli så att det går ett tag emellan dem. Men det gör ju egentligen ingenting! För så länge jag skriver dem lite då och då så känner jag mig nöjd och jag tror inte att du blir ledsen när du är äldre och läser det här för att jag skrev för lite brev. Nej, jag hoppas istället att du är glad för att jag ens skrev dem :)

Dethar hänt lite grann sedan sist, eller ja. Det som har hänt är ju att du har växt, hur mycket det vet jag inte ännu eftersom vi inte varit på BVC denna vecka utan ska dit nu, på måndag!
Då ka det bli jättespännande att se hur mycket du gått upp på hela två veckor istället för en!
Tänk om du väger över 4 kg nu? Vad häftigt det vore!

Ja,men vad har vi då gjort dessa (snart) två veckor sedan jag skrev?
Jo, vi har ju såklart mest varit hemma och tagit det lugnt. Precis som vi brukar.
Du har fått tillbaka dygnsrytmen du hade när du låg i mammas mage, och gillar nu att vara vaken till sent på natten och sova till iaf 11 på förmiddagen. Fast då sover du lisom i omgångar :)
Du äter 1 gång i timmen ifrån klockan 8, och sedan sover du till 9, och sover sedan igen :P
Sedan så har du blivit lite mer skrikig :) Du är ofta lite orolig, och har svårt att somna på kvällarna.
Helst vill du snutta på mamma, men efter ett tag blir du ju full i magen av all mjölk och då blir du ledsen eftersom du inte har någonting att snutta på. För att använda nappen det vill du liksom inte riktigt.
Nej, för mammas Saga vill bara ha "the real deal", liksom!
Hehe, jag tycker att du är rätt så häftigt som redan vid denna unga ålder har så bestämda åsikter.
Du vet minsann vad som duger och inte!
Och, jag tycker att det är så bra, att du har lite humör och visar vad du vill!
Det bådar gott inför framtiden, för då vet jag att du kan ta för dig här i världen och inte nöjer dig med mindre än vad du är värd.

Nu kanske du undrar varför jag döpte detta inlägg till "första gången" och det är ju nämligen såhär att igår, på fredagen var du, jag, "moster" Sophia och morbror Robin på stan!
Vi åkte in så att din morbror Robin fick träffa Alvin & Gänget, eftersom de hade kalas för alla barnen på vår galleri IN här i Sundvall. Sedan efter det gick vi på mcdonalds så att Robin fick äta hamburgare.
Efter det sågick vi till ett av mammas favoritställen, nämligen coffee house, ett jättebra fik där jag nästan bodde innan du kom! Hehe, så nu är det ju klart att vi måste gå tid ihop :)
Där verkade du trivas, för när du vaknade så satt du hos mamma och skrattade!
Vi gjorde härmisleken och din "moster" Sophia tyckte att du var så söt när du gjorde "pussmunnen" och lipade!
Sedan så gick vi ner i källaren på cafet, för du blev nämligen hungrig. Där i källaren kan man sitta lite ifred och äta. Det gick bara bra, jag var lite nervös för att mata dig på stan men det gick ju bra! Inga problem där inte!
Sedan gick vi ut en sväng, din morbror sprang in igen och lekte på kalaset och jag och Sophia stod ute i den svala kvällsluften med dig. Därute träffade vi Maria och Jennie som kikade lite på dig och jag tror att det tyckte att du var fin eftersom Jennie då sa att hon nog ville ha en till bebis, haha!

Ja, och sedan så har jag märkt att du älskar att ligga på skötbordet.
Japp, så fort jag lägger ner dig där så börjar du att skratta och le! Du har nämligen hittat ett ställe som du gillar att kika på när du ligger där, och tydligen så är det stället superskoj!
Så nu brukar du få ligga där, med rumpan bar och skratta medan mamma står brevid och skrattar hon med!
Sedan brukar vi leka med Spökis, ja det är en liten nattlampa i form av ett spöke som lyser i en mysig blå färg. Och du älskar att ligga och kika på honom när mamma för honom fram och tillbaks framför dig.
Det kan du också göra i evigheter :)
Och vet du? Din storebror Milton är så söt!
Jo, för när vi ska ut och åka i vagen bär jag alltid ut dig till vagnen i bärliften och då håller Mille koll på om du är med! Han springer fram till öppningen i bärliften jätteofta, och kikar på dig. Då han ser att du är med så blir han nöjd och lägger sig oftast ner brevid liften :)


Nej, nu du din gullunge! Nu ska mamma äta lite.
Men jag lovar att skriva snart igen :)


Älskar dig mest i hela världen Saga!
// Din mamma

Kommentarer
Postat av: charloth

hej Kan inte vi träffas om du ska till bvc på mondag det skulle vara underbart!



Behöver träffa en vetig meniska!



Love you



pussa saga!



MVH/Charloth din vän och syster för evigt!

2009-11-21 @ 16:59:25
URL: http://sleepingangels.blogg.se/
Postat av: Sandra

Vilket underbart brev du skrivit Anna!

Blev glad i hela själen!



Sa glad för din skull vännen, att du fatt din älskade lilla Saga!



som jag alltid skrier - och menar -- tänker pa dig!



kraaam

2009-11-21 @ 20:06:00
URL: http://hoppitozzan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0