Och så börjas det..

Hejsan - Inlägg 404.



Börjar först med att ställa 1 fråga till allas om läser.
Tycker ni att man kan skämma bort ett spädbarn?

Jag är fräck och antar att de flesta av er svarar nej på den frågan och börjar
därmed att skriva det jag ville med detta inlägg.
Jag har fått börja höra att Saga är bortskämd. Japp, tydligen så skämmer jag bort min 1 månads bebis
genomatt ta upp henne då hon gråter. Tydligen så lär de sig att om man gråter så får man
komma upp och blir tydligen bortskämda..

Detta var stora nyheter för mig som inte trodde att man kunde skämma bort så små barn.
Jag visste inte att Saga kommer att bli superbortskämd för att jag ger henne närhet och kärlek.
Jag visste inte att hon kommer att bli bortskämd för att jag ger henne trygghet.
Visste ni det?

Nej, det är klart att vi inte visste det.. Eftersom det är skitsnack!

Jag blir faktiskt förbannad när jag hör att min dotter på något sätt bli bortskämd över att få närhet, trygghet och kärlek av mig när hon vill ha det.  Vad är det för jä*la tankesätt?


SKÄRPNING TILL ER SOM INTE VET ETT DUGG!



Vi hörs när vi hörs
//Anna


P.s Glöm inte mina tidigare inlägg fån idag nu! De vill ha kommentarer :P

Kommentarer
Postat av: Graavid på 17 år

Skönt att höra! Vi mår fin fint och nu ser jag inte längre mina fötter! Jag kommer sakna dem xD HAha ohh det måste kännts jobbigt att inte kunna ta på skorna själv xD :) Hur känns det nu att inte vara gravid längre? :) Aww tack gumman! :)



Kram på dig och din vackra Saga! :)

2009-11-12 @ 21:01:42
URL: http://jaagargraavid.blogg.se/
Postat av: Rebecka

Man kan skämma bort ett spädbarn på många sett, sitta och vagga dom, gå med dom, gunga bilbarnsstolen så dom somnar, eller doppa nappen i sockervatten för att dom ska bli tyst.. De finns mycke.

Men jag har själv märkt folk som har barn att när deras barn gråter och dom tar upp dom så har dom lärt sig att direkt när dom börjar gråta så tar dom upp dom, andra låter barna ligga lite grann och då blir dom tysta igen,

Barn lär sig eller har något innom sig som gör att dom vet hur dom ska göra.

Vissa barn lär sig att när dom blir uppburna från spjälsängen eller vagnen så blir dom tysta.

Samma sak om man drar vagnen fram och tillbax eller sätter sig i bilen och åker runt för att barnet ska bli tyst eller somna.



Jag har själv inga barn vilket du vet :p, men man ser med andra ögon hur andra gör.



Nu är denna kommentar inget bara för att vara elak men jag har hört många säga att vissa skämmer bort sina bebisar..

2009-11-12 @ 22:34:00
URL: http://tjingelingbecka.blogg.se/
Postat av: Elin =) 17 och mamma till Molly

Jag håller med dig helt och hållet, jag gör samma som du =)<3



Kram<3

2009-11-15 @ 14:14:54
URL: http://elinskogsberg.blogg.se/
Postat av: Maria

Skulle jag ha en bebis, så klart som FAN skulle jag ta upp hon/han om hon grinade!

Vem fan gör inte det? puckon elr?

man ska ge sitt barn så mycket kärlek man kan!

Folk är bara avundsjuka och ska hacka på alla som har det bra!!

Så ta inte åt dig av idioter!



Kramar på dig!

2009-11-16 @ 19:01:42
URL: http://kingzize.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0