Grattis Bloggen!

Hejsan - Inlägg 409.


2009-11-17

Idag är ingen vanlig dag, nej för idag är bloggens FÖDELSEDAG!

Japp, nu har jag alltså bloggat i exakt 1 år. En låång tid!
1 år av massvis med ord och reflektioner, en hel del sorg och en massa glädje.
Jag har låtit er följa en hel graviditet genom bloggen, en gravitidet som jag inte alls hade planerat då jag startade bloggen. Ni har fått följa min resa från den djupaste olycka till den renaste av lycka.
Jag har delat med mig av allt det här, och det bara genom att skriva ner några ord som jag sedan sparar och laddar upp. Ni har genom bloggen läst om min födelsedag, om min dotters födelse och mina hundars födelsedagar.
Jag har berättat om mina jobb, min skola och allt strul som varit med de båda.
Jag har erkänt mina svagheter och berättat om de dagar jag känt mig stark.

Ja, man kan säga att ni läsare har blivit en del av mitt liv. Precis som denna blogg har blivit en del av mitt liv.
Nu 1 år senare så vill jag inget hellre än att skriva några rader här varje dag.
Jag älskar min blogg och känner verkligen att jag kan stå för det jag skriver här.
Detta är min plats att få avreagera mig på, detta är platsen där jag når ut till andra.
Jag har till och med hittat ett antal guldkorn här ute i bloggvärlden!
De finns som ni redan vet, länkade där på sidan så att även mina andra läsare kan hitta dit.

Nej, det har varit en omvälvande år!
Jag trodde aldrig att mitt liv skulle se ut såhär när jag startade bloggen och det visar verkligen att man aldrig vet vad som komma skall.. Livet är fullt av överaskningar!


Tänkte här nedan bjuda på några delar ur olika inlägg från detta år.
Delar som berört, fått mig att skratta, gråta eller bara tänka.


Ett år med Egopix.







2009-10-17

När du kom ut här i världen så skrek du för full hals, och det tyckte jag var väldigt bra. Då liksom visste jag att du levde och mådde riktigt bra! För om du orkade ge hals på det där sättet, ja då måste du ju må bra!


2009-09-18

Vet ni vad jag drömde härom natten?
Jo, jag drömde att jag födde en lite flicka. Hon var så bedårade söt, och jag älskade henne tills hjärtat höll på att spricka! Hon var perfekt och bara min, eller ja nästan! Hon var ju sin pappas också klart :)


2009-08-22

Var till min förvåning på väg att inleda detta inlägg med att skriva att jag längtar tills Saga kommer..
Hehe, det var inte alls uttänkt eller något sådant utan dök bara upp i mitt huvud.
Skumt.

2008-08-07

Jag kan just nu inte gå runt och vara ledsen över att hon lämnade mig den där kvällen i september.
Nej, för om hon inte hade gjort det så hade jag inte suttit här med en sparkande bebis i magen.
Fast å andra sidan så hade jag varit lyckligt ovetande.
Men med det jag vet nu så skulle jag inte byta, nej. Inte mot något i hela världen.
Eller någon.


2009-08-03

Nu när jag står inför min 21:a födelsedag så ser livet totalt annorlunda ut.
Jag kan inte längre bara göra saker för att jag råkar vilja det.
Jag kan inte bara flytta eller fördjupa mig i studier.
Men vet ni vad? Jag skulle inte vilja ha tillbaks mitt liv som det var då.


2009-07-25


Varm choklad, en bebis som sparkar i magen och något bra på TV.
Kan det bli bättre?


2009-07-09

I måndags på MVC, så lyssnade hon på hjärtljuden. Ganska fantastiskt faktiskt!
Man hörde tydligt det lilla hjärtat banka där inne. Lotta var med och hon kunde inte hålla tillbaka tårarna.


2009-06-07

Nej, för vill aldrig höra din röst igen, jag vill aldrig mer se dig.
Jag vill aldrig mer röra vid dig eller säga att jag älskar dig. Aldrig mer.

Tror du mig? Tror någon mig?

2009-06-01

Jag lugnade ner mig efter några dagar och började kämpa för att inte bli nertryckt av de som tyckte att jag skulle göra abort. De är fler än man kan ana som tyckte att jag skulle välja den vägen och
jag har fått höra en hel del skit.

Jag har utan att ens träffat personerna i fråga blivit illa omtyckt och fått höra en hel del elakheter.
De personer jag syftar på är personer i pappans omkrets.
Det var de personer som kallade mig för en jävla bidragstagare, och att jag förstörde Andreas liv genom att behålla barnet. De sa ingenting om att han varit delaktig, utan det var jag.
Kvinnan som stod för allt ansvar och jag var dålig.

De sades på flera håll att det var synd att inte mannen kan tvinga kvinnan att göra abort.


2009-05-10

Kanske ska jag göra som Sandra sa, sluta tänka och leva istället!

Och det där med att leva.
Jo, för första gången på mycket länge så känner jag en längtan att faktiskt leva.


2009-05-07

Ja, och vad är nu detta för avslöjande?
Jo, det är nämligen såhär.

Jag är gravid, är just nu i veckan 19 plus 4 och är väldigt glad!
Det har varit otroligt svårt att inte skriva om det här, men jag har fått hålla mig tills dess att jag berättat för alla som jag ville berätta det personligen för först.

2009-04-29

Vissa av oss kommer inte att hitta det där som de flesta drömmer om, men jag kan lova att vi kommer att hitta otroliga vänner som altid finns där. Vänner som ger oss massvis med kärlek och stöd.

2009-03-20

Idag handlade mitt ursprungliga inlägg om min förmåga att förstöra saker.
Det tycks vara så att vart jag än går så bara ramlar saker ner, allt tycks rasera vid min beröring.
Vart jag än går, vart jag än befinner.
Förstör, sliter sönder och mosar.

Jag misslyckas med det mesta jag försöker göra, ger upp, lägger ner och bara trampar på det hela.
Vet inte varför det är på detta vis. Blir bara väldigt uppgiven och vemodig då jag tänker på det underbara jag förstört.
På en dag som denna är det lätt att tänka bakåt, för just idag känns det extra mycket att jag
faktiskt lyckades förstöra det vackraste jag någonsin haft.
Förstörde det, mosade ner det i gruset och slet det i tusen bitar.


2008-02-24

Titeln på detta inlägg anspelar på min otroliga dumhet, jag är ibland sjukt blåst!
Hehe, bara idag så jorde jg en sån dum grej.

Satt och kollade på mina äldre bilder på BDB (shesback) och hittade lite bilder på Milton, min underbara vackra!
Och så tänker spånhuvudet:
Hmm, dessa bilder har jag ju inte lagt upp på BDB. Kanske ska göra det?

HALLÅ, ANNA!
JORDEN ANROPAR!


Bilderna låg ju för in i helvete på BDB, det var där du såg dem.



2009-02-18

Sedan så vill jag ju bo i Sundsvall, saknar min stad varje dag. Hatar all jävla skog, all jävla snö och de mörka gatorna i Kramfors! Här bor typ bara älgar och kottar...

2009-02-10

VILL HA THE ARK NU NU NU NU NU NU NU!

"Vi har kommit hit för att tillsammans med er deklarera vårt oberoende från rädslan som förslavar hela männskligheten"

Orden som jag minns bäst från spelningen 2008. Underbart.

2009-02-05

Sedan så tänkte jag berätta om fyllgubben vi stötte på här i metropolen Prästmon.
Detta inträffade för någon månad sedan, då jag och LottaÄlsklingen skulle gå ner
hit till skolan för attt låna varsin dator.

Vi hade bara hunnit gå en kort bit då vi upptäckte en alkis gubbe som vinglade fram längs vägen.
Detta var en big time händelse för oss!

Så ungefär så mycket drag är det här i vildmarken.
Vi blir impade av att se en fyllgubbe..

2009-02-03

1. Jag skulle kunna leva på tonfisksallad.
2. Jag hatar när det är helt tyst.
3. Min kusin känner min mamma bättre än vad jag gör.
4. Jag tycker att Westlife är riktigt bra, fortfarande.
5. Allt som är bra med mig har jag en förmåga att glömma bort.
6. Jag älskar att läsa och skulle kunna göra det i princip jämt :P
7. Jag håller på att skriva 2 böcker!
8. Ibland är jag inte blåst.

Fick ni veta något ni inte visste om mig sedan tidigare?

2009-01-07

Jag kallar Milton för min livräddare, och det är precis vad han är.  Tänker inte gå in närmare på det, men ni som lever i min närhet vet vad jag talar om.  Han har gett mig allt och lite till.


2009-01-03

Inlägg nr 21 - Jo, jag tänkte räkna varje inlägg.  Bara för att se hur lång tid det tar innan Anna ledsnar.


2008-12-12
Det slår mig så ofta, när jag traskar in på skolområdet. Jag brukar kika mig runt och verkligen andas in den kalla vinterluften och då, precis då så känner jag det.  En känsla av kärlek. Jo, för om sanningen ska fram så älskar jag det här stället. Det är en bra känsla, den fyller mig med hopp för en kort stund.

Det var som alla de dagarna då jag vaknade brevid dig. Den där känslan av att allt kommer att bli bra, att allt kommer att lösa sig. 
Kanske löser det sig till slut?



2008-12-16

Sitter i Sundsvall, fastnade här igår.  Bussen ville inte köra hem mig.  Råkade ännu en gång hamna på krogen och blev för full och för dum. Varför gör jag detta?
Jag vet precis varför jag gör detta, jag gör det för att få glömma, eller för att få slippa tänka, finnas.
Jag vet hur sjukt dåligt detta beteende är, men jag är inte riktigt villig att släppa taget om det ännu.
Visst är det konstigt? Hur man kan veta att något man gör är tokfel, men endå så vill man göra det mer?
Precis där är jag. Jag är inte ett dugg redo att lägga ner detta.  För jag vill andas.


2008-12-31

Vad säger vi om 2008 då?

Jag vet inte alls. Det har varit så enormt mycket blandade känslor under detta år. Ett riktigt känsloår. Det har gått käpprätt åt helvete, men sedan blivit bra  igen.  Jag har hatat och älskat. Gråtit och skrattat.  Känt mig ensam. Känt mig död. Känt mig enormt levande.
Just nu minns jag mest dom jobbiga känslorna eftersom dom är väldigt nära och påtagliga. Men iband, när jag får en hint av glädje så minns jag sommaren. Den bästa i mitt liv.. Vill bara tacka dig för den. Även om det nu är som det är så fick jag allt tillbaka för en kort stund.
Vet inte alls.  Jag blir så fylld av vemod.  Vad händer med mig nu?  Ska 2009 bli bra?


Kommentarer
Postat av: Sandra

WOOHOOO!!! Tänk att jag har följt din blogg i ett ar, tiden gar sa fort.



Oh Anna.. de är nästan ett helt ar sedan som jag träffade dig sist.... usch... saknar dina kloka ord och ditt härliga skratt.



Tänker pa dig vännen kommer aldrig att glömma dig

2009-11-18 @ 09:14:10
URL: http://hoppitozzan.blogg.se/
Postat av: stina

Grattis!

Du blev en av de fem som jag valde ut till att bli veckans blogg! På min blogg hittar du ett inlägg om hur man gör för att rösta! Ett tips kan vara att länka det inlägget till din blogg så folk röstar på dig :)

här hittar du länken: http://stinanoe.blogg.se/2009/november/de-fem-utvalda-rosta.html#comment



Lycka till!

2009-11-18 @ 15:17:13
URL: http://stinanoe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0