- Well Hello -

Hejsan. Inlägg 111



Mitt första inlägg för dagen.
Jag har inte suttit vid´datorn någonting alls idag, och det känns lite konstigt.
Jag blir faktiskt lite less när jag inte får in mer än 1 inlägg om dagen, fråga mig inte varför.. Det bara är så.
Jag började igår att recensera Semifinal 2 av ESC men hann inte klar innan finalen började och vet inte riktigt hur jag ska göra med det halv färdga inlägget.. Ska det göras klart eller ska det raderas?

Vi får se, just nu har jag inte orken att göra klart det.
Det är otroligt synd att jag inte hann klart med det innan finalen och så, eftersom det nu känns rätt så onödigt att göra det nu. Men.. Vi får se.


Men såklart!
Jag måste ju nämna den stora spraknade final i ESC.
Eftersom jag är halvt besatt av denna tävling, både den svenska och sedan finalen måste jag ju såklart skriva en massa om det!  Efter att ha hört alla låtarna så hade jag några som riktigt funkade för mig och som jag verkligen gillade.
Den som jag gillade mest var Norges bidrag.

Innan jag ens visste att Norge var favoriter så tänkte jag att oj!
Vilken bra låt, den blir farlig. Och, jo visst var Alexander Rybak farlig.
Så farlig att han kammade hem hela tävlingen med en egenskriven låt, mest poäng genom tävlingens historia och dessutom poäng från samtliga länder!

Detta är helt otroligt och Norge ska vara mycket stolta över sin söta, charmiga naturkraft!

Den norske gutten tog hem hela 16 tolvpoängare och hans poäng slutade på 387.
Jämför detta med 2:an Island som slutade på 218 poäng..

Utklassning eller vad?


 Sedan måste vi ju tala om Sverige.
Malena rockade, hon sjung skiten ur varenda jävel där men tyvärr var detta inte rätt låt i år.
Men Malena var iaf grym och det är det som räknas :D

En 21 plats är iaf bättre än en 25:e plats.
Förlåt Finland.. Jag gillade faktiskt er låt.


Sådär. Nu har jag nog skrivit klart om detta för den här gången. Men äsch.
Jag har ju egentligen mer att skriva om ESC.
Men nej! Nu räcker det.

Vad har jag då gjort idag när jag inte har suttit vid datorn?
Jo, jag har i princip inte gjort något, bara njutit av solen och tagit det lugnt.
Gick en långis med hundarna och blev ute i över 2 timmar, gissa om det tyckte att det var skönt!
Vi gick i skogen, på ängarna, i sandgropen och till sjön.
Milton och Zack tog sig ett litet dopp, och de andra fegisarna stod brevid och såg på.

När vi kom hem så slockande hela högen på golvet, och sedan när jag förflyttade mig in till sovrummet för att se på TV följde de mycket trötta gänget efter och hoppade lite småklumpigt upp i sängen och la sig tillrätta för att sova en stund till.
Hehe, så söta och sååå trötta!

Det är så härligt när man ser att de är glada och nöjda, då mår jag bra!


Från lördagen

VECKANS VACKRASTE

Blir denna vecka sångerskan Sandra Nurmsalu i gruppen Urban Symphony.
De deltog igår i ESC och jag blev helt hänförd av hennes skönhet!




De slutade faktiskt på en hedrande 6:e plats.


VECKANS BÄSTA


Självklart.
Till er från mig.
The one and only

ALEXANDER RYBAK - FAIRYTAIL




Jo, jag älskar verkligen låten och killen!

GRATTIS NORGE!!








HÖRES I MÖRA!!









































"I fell in love with a fairytail"

Kommentarer
Postat av: Dessan

Du hoppade över 110inlägget :p Kram

2009-05-17 @ 22:24:02
URL: http://thegreatpassion.blogg.se/
Postat av: Sandra

vad skönt med riktig lååång promenad.

skulle jag också vilja göra, men tiden räcker inte riktigt till just nu....



bor du i din nya lägenhet nu?



ha en fin dag

kraaam

2009-05-18 @ 08:42:04
URL: http://hoppitozzan.blogg.se/
Postat av: Brim Brian

Fairytale är den bästa schlagerlåten någonsin. Jag fullkomligt älskar den låten <3 Vill bara dansa och kramas haha!! RÄTT LÅT VANN!!

2010-03-08 @ 20:53:59
URL: http://blogg.aftonbladet.se/brim

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0