- Walk The Line -

Hejsan Hejsan!   Inlägg 87 -88.  Hehe, missade ett i räkningen igen. 





Tänker blogga lite nu på dagen eftersom jag inte har något bättre för mig.
Har suttit och letat efter nya intressanta bloggar, och hittade några.
Håller på att fixa med lite nya länkar till de bloggar jag gärna tipsar om.
En av de bloggar som gjorde min absolut lyckligast var en guide om photoshop!
Helt underbar, med en massatips och trix. Lätt att förstå och lätt att hitta på :D

Men som sagt, länkar till de favoriterna jag hittade kommer att dyka upp under dagen.



Sedan så har jag inte gjort så väldigt mycket, ska sätta mig en stund med photoshop nu.
Får se vad jag lyckas trolla fram.
Ska testa lite nya saker tänkte jag.
Tyvärr så börjar mina bilder att ta slut, jag har ju redigerat och fixat med alla bilderna redan.
Men,men jag får ta det jag har. Skulle hemskt gärna ha min externa hårddisk här nu, den är full av bilder
som är totalt orörda :D
Sedan så ska jag se på desperate housewives lite, tänkte kika lite på säsong 1.
Det var så otroligt länge jag såg något på den säsongen, är nog 1 eller 2 år sedan.
Det är så sjukt vad små de är, alltså barnen i serien.
Julie, Susans dotter är yttepytte liten! Helt sjukt, vad tiden går.

Ska också gå en sväng med mina hundar i skogen, tänkte ta dem till gropen så att de får jobba i sanden lite.
Speciellt Zack och Milton, som ska ställas ut.
Imorgon sticker jag och Zach iväg på en inoff utställning i Timrå, ska bli spännande att se hur han beter sig.
Det är ju mer än 1 halvår sedan vi var och ställde honom nu.
Skulle vara extremt kul om det går bra med, han har ju aldrig varit sämre än BIR på inoff utställning och det vore ju synd att bryta den fina trenden
'
Men, som jag alltid säger, det viktigaste är att man har kul och att hunden sköter sig!

Jag tränar på hyfsat med Jessie, prinsessan med. Men hon är ännu så ung att jag inte vill att hon tar i för hårt.
Lagomt är bäst, speciellt när man jobbar med unga djur.



Idag ska jag förutom det jag redan nämt, bada lite hundar. Nämligen 3 st.
Zach, ska såklart få ett bad så att han är fin tills imorgon.
Milton, som jag ska lura litegrann. Jag ska bada honom så att han tror att det är dags för utställning!
Han ska ju få följa med i möra och träna lite, se en utställningsplats och värma upp inför Österbybruk.
Sedan så ska ju Ludde få sitt bad ävendenna vecka!
Honom badar jag varje vecka för att hålla hans känsliga päls i trim, ochh så ska hans ansikte rakas!


Jaopp, jag återkommer nog ikväll med mera :D




VECKANS VACKRASTE





Framförd av Peter Jöback.
Med lite osäkra källor så ska den vara hämtad ur Gösta berlings saga och skriven av Bo Wastesson och Ture Rangström.

Men du, du är skön som livet
En dikt nån skrivit så kärleksfull
Den sången hörs ibland
rör sig från sagans land
en sång om oss och den skrevs för vår skull

Vår tid var som junikvällen
Som ett smultronställe
i kärt förvar
Du var så vacker så
någon jag tänker på
vi var nåt helt som jag önskar fanns kvar

Vildavlar blommar på en äng,
som någon drömt om för längesen
Någon har vilat mot den stenmur,
som nu ger mig stöd
Någon har suttit här nånstans
lycklig som jag när framtiden fanns
Någon har gråtit av förtvivlan,
kärleken var död
Sjungit i sin nöd, det ger mig tröst ännu

så spröd som en dröm man glömmer
är den sång jag gömmer uti min själ
den skapar bilder än
en gång för längesen
en sång omn oss den som ville vårt väl

Det finns en stig uti min skog
där nån gick först som kanske förstod
Någon som älskade att leva
fast för längesen
Någon har vilat här nånstans
och varit glad för allting var hans
någon har gråtit av förtvivlan, kärleken var död
sjungit i sin nöd, det ger mig tröst ännu

Vår tid var som junikvällen,
som ett smultronställe i kärt förvar
du var så vacker så
någon jag tänker på
vi var nåt helt som jag önskar fanns kvar

För du, du är skön som livet
en dikt nån skrivit, så kärleksfull
den sången hörs ibland, rör sig från sagans land
en sång om oss
och den skrevs för vår skull






HÖRES SENARE ELLER I MÖRA!!





















"En saga utan slut"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0