- Catch My Breath -

Hejsan.  Inlägg 116.





Satt här alldeles nyss och var ganska glad, men så läste jag 1 vidrigt hemsk sak.. Fy fan.
Visst ni att Sverige är det enda landet inom EU som har en lag på att kreatur måste vara bedövade vid religiös halal- och kosherslakt?

För er som inte vet vad religiös halal- och kosherslakt är så kommer här en beskrivning.

"Halal- och kosherslakt, muslimska respektive judiska slaktmetoder, utgår dock från en helt annan djursyn som inte är förenlig med den västerländska. Deras slaktmetoder innebär att man skär halspulsådern av kreatur, så att dessa under utdragna och plågsamma former förblöder till döds. Beroende på storleken på djuret kan det ta flera minuter innan djuret är avlidet, och tvingas under denna tid utstå en förtvivlad dödskamp."


Är detta något som du skulle vilja göra?
Trodde inte det.. Varför ska då djuren i alla andra länder behöva lida?

EU-parlamentet röstade nyligen igenom en ny slaktförordning. Om denna godkänns av Ministerrådet kan det göra att halal- och kosherslakt påtvingas samtliga EU-länder. Sverige riskerar därmed att förlora rätten att själva bestämma vilka djurskyddskrav vi ska ställa.

Nej, fy fan.

Detta är en ypperlig anledning att rösta i EU-VALET!
Jag kommer att rösta, så gör det du med.

Jag kommer då att rösta på Rasmus Gårdebrink, som är en kandidat från nationaldemokraterna.
För att läsa mer om vad han står för, och vad nationaldemokraterna står för klicka på länken nedan.

http://www.nd.se/val2009/Item.aspx?dokId=874


Sådär, då har jag varit otroligt vuxen och iallefall försökt att göra min röst hörd på mer än ett sätt.
Och snälla, snälla ni som kan rösta! Gör det, för er röst hörs!
Den betyder. Egentligen spelar det ingen roll vad din åsikt är, leta bara upp de som delar din uppfattning och ge den en röst!  Jag kommer att försöka göra djurens röst hörd, eftersom det verkligen behövs.

Jahapp, då var jag mer seriös helt plötsligt!
Nu ska jag väl skriva om någonting annat.. Hmm, satt precis och lyssnade lite på TV:n som står i samma rum som datorn och hörde då att kusken och travtränaren Åke Svanstedt kommer att få 28 dagars avstängning och 100000 kr i böter efter att han byt körspår i ett lopp och gett fördel till en konkurrent.
Vet inte om någon annan bryr sig, men travtoken Anna gört!

Det var ett väldigt hårt straff!
Jag anser inte att det han gjorde var så illa att han inte ska få köra lopp på nästan 1 månad.
Detta ställer såklart till det för Åke som redan har ett helvete med alla idiotiska anklagelser som riktas emot honom.
Nej, det känns som om någon bedriver häxjakt på denna mycket duktiga tränare.
Jaja, en massa som hela tiden gör mig upprörd idag verkar det som.
Hehe, så är det ibland.


Vet inte hur många ni är som vet det, men jag är en travgalning egentligen!
Jag har jobbat med travhästar i flera år och fått äran att vara i en hel del bra stall på diverse praktiker och extrajobb.
Jag har minnet utav en hel drös med underbara travhästar som gjort stor skillnad i mitt liv, och kollar fortfarande på V75 nästan varje lördag. En dröm som jag har är att åka till Elitloppet som går den sista söndagen i maj på solvalla varje år.
Sedan vill jag såklart besöka Vincenne och se världen största travlopp Prix d'Amérique.
Det vore något det.

Vet inte alls om detta var det jag hade tänkt att skriva om idag, men nu blev det så.
Lustigt  värre :P



VECKANS HÖJDARE




Jag får göra er esvikna genom att jag inte kommer på något, eller hittar något.
Sorry :P




HÖRES I MÖRA!!

















































"Open your heart"


Kommentarer
Postat av: Sandra

fy fan vad vidriga och grymma folk kan vara mot djur....

Det är ju ett liv det också... men folk tänker olika...som synd är..



Kraaaam

2009-05-22 @ 09:51:47
URL: http://hoppitozzan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0