- Break -

Hejsan - Inlägg 151.




Skulle faktiskt blogga igår men jag orkade bara inte. Hade fullt upp igår med lite saker som jag bestämde mig för att göra.
Sedan gick jag ett antal promenader med dogsen, har just nu 9 hundar här så det blir en del promisar.
Tar alla tikarna på en promenad och därefter alla hanarna. På det sättet får jag gå 2 promenader varje gång de behöver gå ut och det är inte så värst farligt. Andra gånger när jag varit hundvakt har jag gått på 3-4 promenader varje gång. Vilket alltså blir ca 20-25 promenader på en dag. Haha, jo det är en del. På det här sättet håller jag ner det till 10-15 st.

Idag så bara öser regnet ner här. Alla de nakna och korthåriga hundarna slipper gärna gå ut och gör snabbt sina behov vilket uppskattas enormt av mig som också gärna slipper stå ute och bli dygnsur.
Tänker lite på Carina, Maria, Ronja och Beccis som är på utställning och kanske också har regn.
Har själv varit på utomhusutställning i regn och det är sådär halvroligt..Speciellt när man har med sig nakenhudar.
De gillar ju inte riktigt regnet. Vilket jag helt klart kan förstå!
Tänk dig själv att stå naken ute i regnet. Hur kul skulle det vara?


I morgon börjar jag att jobba, vilket känns en aning jobbigt faktiskt.
Jag är så väldigt trött hela dagarna redan och kommer antagligen att vara ännu tröttare när jag dessutom ska jobba varje dag. Men det är ju pengar, som jag hemskt gärna vill ha.
Måste bara tänka på att lyssna på min kropp, jag har ju faktiskt ett liv till att tänka på nu.
Måste också ringa till barnmorskan och få en ny tid, då min tydligen bara hade försvunnit.
Ringde till vårdcentralen för att kolla vilken dag det var jag skulle dit, men då fanns det ingen tid inbokad till mig.
Helkonstigt då jag vet att jag fick en tid av Carin. Menmen, får helt enkelt ringa och be om en ny.

Ska även försöka att lösa hundsituationen på bästa sätt när jag jobbar, Lotta har sagt att de kan få vara med henne.
Så det blir nog så, då slipper de sitta själva hela dagarna och jag slipper ha ångest över att de sitter själva.
Sedan så får vi ju se, vissa dagar så kanske de kan vara hemma om någon far hem på lunchen och rastar dem.
Ska se hur det blir, men som sagt de får ju vara hos Lotta.


Satt just nu och funderade på vad jag skulle skriva, och kikade då på hundarna som är här med mig.
Och de sover så fridfullt, de ligger utspridda lite häromkring och bara myser medan regnet smattrar emot rutan och Melissa Horns röst hörs ur högtalarna. Det blir inte så mycket fridfullare än såhär.

Nej, nu ska jag ta mig i kragen och börja diska lite, sedan är det dags att duscha och sedan ska vilddjuren ut igen.
Men vi..





.HÖRES SENARE ELLER I MÖRA.
















































"Men att stanna känns så rätt"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0