- Reason Why -

Hej - Inlägg 204.



Sähär är det. Under en tid nu så har min "mamma" varit sjuk.
Det som till början verkade vara en helt ofarlig och lättbotad sjukdom visade sig vara snäppet värre.
Jag kommer inte att skriva ut vad det är hon lider av och jag ser helst att ni inte frågar mig via bloggen, eftersom jag av respekt emot henne inte kommer att berätta. Ni som är goda vänner till mig kan maila mig, eller fråga via msn.

Just nu så bor jag här hemma och hjälper till med barnen och hemmet.
Detta gör jag eftersom jag vill, men bara för det så är det inte så lätt.
Just nu har det varit en del strul och annat dumt som gör att hela situationen börjar bli riktigt jobbig.
Min låtsaspappa har levt en tid med allt detta strul och han börjar bli trött, och känner sig utpumpad.
Så just därför känns det som om jag har det största ansvaret för mina bröder.
Jag vet att det inte är jag som är sjuk, men jag tycker endå att jag har rätten att bli trött och less på det stora ansvaret som läggs på mig. Mina närmaste vet hela situationen och förstår mig när jag säger att jag är trött och less.
För er som inte står mig lika nära kanske det kan vara svårt att förstå, men det är så det är.

Det som gör allting så jobbigt är att ansvaret för barnen blir mycket mitt, att min "mamma" nästan bara vill prata med mig om allt det jobbiga och att jag själv faktiskt väntar barn.
Vissa dagar blir allt detta bara för mycket och jag kommer säkert att ge utlopp för det här på bloggen.

Allt detta är också anledningen till att jag bytt jobb. Jag vikarierar nu nämligen för min "mamma" på Sundsvalls Golfklubb, och kommer att göra det minst till augusti ut. Sedan får vi se hur jag mår.
Mår jag bra så kanske jag blir kvar lite till, och om jag inte mår bra så slutar jag.
Just nu känner jag att jag klarar av att jobba, men om jag nu skulle börja få foglossningar som de flesta misstänker att jag är på väg att få så kommer jag att sluta tidigare.

Ja, där har ni anledningen till att jag är trött och less.
För er som anser er vara nära vänner till mig och vill veta mera så finns jag på msn.



.HÖRES SENARE ELLER I MÖRA.





























"Sick and tired"

Kommentarer
Postat av: Sandra

Jag hoppas att din mamma snart blir frisk utan krångligheter.. Krya-på-henne!



Tråkigt att du känner som du gör - jag förstår dig, men förhoppningsvis varar det kanske inte så länge.



O Snart kommer du att få din underbara bebis!!! =) Så glad för din skull vännen.



kommer inte kunna läsa din blogg på en hel vecka nu =( Åker ju till Italien ikväll =)

Men då har jag mycket att läsa när jag kommer hem hoppas jag =)



Ta hand om dig o jag finns här om du behöver ! <3 <3



kraaam

2009-07-31 @ 08:31:38
URL: http://hoppitozzan.blogg.se/
Postat av: Janina - Modellen som skiter i alla måsten

SVAR:



Tack för att du bidrog till insamlingen :) Du är en ängel som gör det verkligen!



Jag beklagar att din "mamma" blivit drabbad av den här sjukdommen. Jag ser att du inte vill skriva vad det är, men då du skrev kommentaren hos mig så vet jag ändå, men oroa dig inte - jag är diskret. Det jag vill säga iaf är att du alltid kan maila mig om det är något du känner dig förvirrad över eller som du känner att du behöver fråga om. Jag har varit i samma situation så jag vet hur det kan kännas ibland. Min mail är: [email protected]. Det kan vara skönt att veta att det finns någon där som inte är någon man känner så privat, men som ändå vet hur det känns.. det där lät snurrigt men du förstår säkert :) Tack igen för ditt bidrag!

2009-07-31 @ 23:22:23
URL: http://janinanaslund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0