- Ready Set Go -

Hejsan - Inlägg 155 -


Är här igen, fast det ser ut som om jag redan lagt upp ett inlägg idag. Det har jag gjort, men det inlägget är ca 2 veckor gammalt. När jag skulle publicera det inlägget så muppade blogg.se så det gick inte att få ut det när det skulle ut. Men då får ni ju 2 inlägg idag istället! Kul va?

Har lite sorg. Imorgon är sista dagen för Pattis på jobbet.
Usch och fy. Jag vill verkligen inte att hon ska sluta, vi har så kul och kommer så jäkla bra överens!
Hon jobbade tyvärr bara period 1 och jag jobbar förhoppningsvis hela sommaren, fram till den 21 augusti.
Får se hur graviditeten går och så, men just nu är det lugnt att jobba.
Jag märker bara av lite ryggvärk och att det blir jobbigt att stå ett längre tag.

Vet att jag skrev för ett tag sedan att jag skulle fråga barnmorskan på MVC om min otroliga trötthet och i måndags när jag var där så fick jag svar på varför jag hela tiden är så trött. Precis som jag misstänkte hade jag dåligt järnvärde och får nu äta järn tillskott för att få upp värdet igen. Får hoppas att det hjälper imot tröttheten.
I måndags på MVC, så lyssnade hon på hjärtljuden. Ganska fantastiskt faktiskt!
Man hörde tydligt det lilla hjärtat banka där inne. Lotta var med och hon kunde inte hålla tillbaka tårarna.
Blir så glad över att jag har en vän som bryr sig så mkt, hon tycker att det här är så roligt och är med mig i varje steg vilket jag önskar att en viss annan person också var.. Men man kan ju inte få allt.
Barnmorskan mätte även magen, och räknade ut att jag låg precis på "kurvan" vilket känns jätteskönt.

Har min nästa tid hs MVC den 27 juli och därefter så ska jag dit varannan vecka.
Får en såndär upprymd känsla i magen när jag inser att jag nu är i vecka 27.
13 veckor kvar, inte alls långt! Ohh, så jag längtar!



Aktiviteten i magen har ökat avsevärt och nu jädrar är det ett jäkla liv där under långa stunder.
Det sparkas, knuffas och går väldigt vilt till! Vet inte om det är en framtida kickboxare som ligger där inne.
Det sprakas som mest då jag står i kiosken på jobbet och när det är dags att sova, och speciellt när jag då ligger på sidan. Vet inte riktigt varför, men kanske så gillar den lilla inte att jag ligger på sidan av någon anledning :P


Nej, nu är det dags att säga godnatt, men vi..




.HÖRES I MÖRA.






































"Det finns så mycket vackert som jag faktiskt kan se"

Kommentarer
Postat av: Dessan

Jag drömde inatt att jag låg och lyssnade på din mage och så jag kände sparkar. Har du fått reda på vad det är för kön? :) Hoppas det är bra med dig, kram!

2009-07-10 @ 13:18:38
URL: http://thegreatpassion.blogg.se/
Postat av: Sandra

vad roligt att du börjar blogga igen =)

oj, "bara" 13 veckor kvar - det går ju jätte fort ju!

Pappan är med i bilden fortfarande eller?

Sköt om dig vännen!

Kraam

2009-07-10 @ 21:50:53
URL: http://hoppitozzan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0