- It's Magic, Baby -

Tjenare - Inlägg 198.




Skulle ju berätta vad jag tyckte om filmen. Ni vet, Harry Potter filmen jag såg i förgår.
Tänkte att jag kunde ge er ett eget inlägg om det eftersom mitt nästa inlägg kommer att vara fullt av bilder på mina nyinköpta saker. Ja, då åter till filmen.

På något sätt så förbereder man sig för att bli en aning besviken när man går in och ska se en film man längtat efter så mycket. Men samtidigt är man alldeles ivrig och kan knappt bärga sig.
Jag tyckte att filmen var bra, men. Jo, såklart.
Den känns väldigt kort, och ojämn. Som vanligt tar de bort viktiga scener, gör om scener och lägger till helt onödiga scener. Det som stör mig mest är att de faktiskt tar bort scener för att göra filmen kortare, men sedan lägger till scener som inte ens finns i boken. Är det inte då bättre att bara göra filmen som det står i boken?

Sedan lite om rollprestationerna.
Rupert Grint briljerar som vanligt i rollen som Ron, han spelar alla de olika sinnesstämmningarna otroligt bra och jag tror på honom. En av de bästa scenerna i hela filmen är när han har av misstag fått i sig kärleksdryck.
Sedan är såklart Daniel Radcliffe otroligt bra i hela filmen, han spelar alltid rollen bra, och denna gång är inget undantag.  Sedan till det mindre roliga.. Bonnie Wright i rollen som Ginny Weasley.
Det jag inte förstår är vad hon gör i filmen. Eller i någon av filmerna!
Det ser ut som om hon läser det hon ska säga, rakt upp och ner.
Hon bara står där, helt blank på känslor och bara läser sina rader. Det är trist och grått.
Jag blir riktigt arg! Hon förtjänar inte en roll i dessa stora filmer.


Nopps, det var det.



.HÖRES SENARE ELLER I MÖRA.



































"Kind of silly"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0