Till Saga - Några ord på vägen..


Hej igen min gounge!




Jag har samlat på mig en del kloka ord, som jag nu tänkte ge till dig på vägen från barn till vuxen.
Tänkvärda ord som ger tid till eftertanke.





"Jag önskar dig inte guld mitt barn
ej heller pengar och makt.
Jag önskar dig modet att vara dig själv
och stå för det du har sagt.
Jag önskar dig inte en stenfri väg
men kraften att vägen gå.
Jag önskar dig vänner i ett rikligt mått
och vänner att lita på."



"Du är fin som du är, när du står med mig här.
Gör dig inte en massa besvär,utan var den du är och
så ska du få se du är värd allt som livet kan ge."


"Bättre ett ärligt nej, än ett falskt ja."


"Bruka den begåvning du fått!
Skogen skulle vara mycket tyst, om inga
andra fåglar sjöng än de som sjunger bäst"



"Att skratta är att riskera att verka löjlig
Att gråta är att riskera att verka sentimental
Att sträcka ut handen mot en annan människa är att riskera
att bli involverad
Att uttrycka sina känslor är att riskera att visa
upp sitt rätta jag
Att lägga fram sina ideal, sina drömmar inför en
publik är att riskera att förlora dem
Att älska är att riskera att inte bli
älska tillbaka
Att leva är att riskera att dö
Att hoppas är att riskera att bli förtvivlad
Att försöka är att riskera att misslyckas
Men
Risker måste tas, för den största risken man kan ta i livet är att
är att inte några risker alls
En människa som inte riskerar någonting, gör ingenting har ingenting
och är ingenting
Hon kanske undviker lidande och sorg, men hon kan inte
lära, känna, förändras, växa, älska, leva
Kedjad av sina säkerhetsföreskrifter blir hon en slav
hon har förverkat sin frihet.
Bara en människa som tar risker är fri"


"Du har rätt att säga nej om det passar dig bättre
Du behöver inte säga ja för att göra andra glada
eller vänligt inställda.
Ett vänligt men bestämt nej ökar respekten för dig
Har andra svårt att acceptera ett nej, så är det
deras problem - inte ditt
."

 

"Som jag ser det, måste man stå ut med regnet för att se regnbågen."

 

"Det finns ingenting du inte kan, bara saker du inte lärt mig ännu."

 

 

 

 

 

 

Älskar dig!

// Din mamma

 


 





Kommentarer
Postat av: Mia

Vad du är klok....

2009-12-18 @ 17:24:33
URL: http://matmia.blogg.se/
Postat av: Graavid på 17 år

Hon är så sjukt söt din dotter! Hopaps min dotter blir lika söt om jag nu får en dotter!:)

2009-12-20 @ 00:19:47
URL: http://jaagargraavid.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0