Till Saga - Din första jul!


Hejsan min älskade unge!






Nu sitter jag här igen och ska skriva ihop ett litet brev till dig!
Du har ju nu upplevt din första jul, och fått sitta med vid julbordet och öpnnat lite julklappar.
Fast om jag ska vara ärlig så sov du dig igenom julklappsöppningen men vad gör det, när du väl vaknade verkade du glad över klapparna som du fått. Gosegrisen som du fick av Carina var en stor favorit!
Ja, för du har skrattat åt den och pratat med den och det har jag lärt mig att det betyder att du gillar den :)
När det var dags att klä på dig på morgonen innan allt julfirande började hade jag lite panik, för jag visste inte vad du skulle få ha på dig! Alla klänningar var för stora och jag hade inte något annat fint att ta på dig..
Men så hittade jag din röd-vita helkroppsbody!
Och den blev perfekt!
En aning stor men det gjorde inget för du var superfin endå!

Sedan har det hänt en massa med dig sen senast jag skrev!
Du har liksom blivit ännu mera med, du håller stenkoll på personerna runt dig, liksom följer dem med blicken hela tiden och skrattar så fort man kikar på dig. Sedan har du snurrat runt ett flertal gånger till, men bara under dina powernaps som du tar på dagarna. Du vaknar oftast då du har snurrat runt och verkar lite chockad över att du ligger på mage helt plötsligt! Sedan så brukar jag vakna av att du ligger och pratar med Theo, din fina nalle som är silkesmjuk och har fina änglavingar. Du verkar gilla Theo och det blir jag så glad över, eftersom Theo är min speciella nalle till dig! Honom har din mamma fått av någon som hon höll väldigt kär och nu har jag gett den till dig, som ett tecken på min kärlek till dig! Förhoppningsvis så kan du ge honom vidare när du blir äldre :)
Ojsan! Nu blev det visst en hel utläggning om Theo!
Det jag skulle säga var att du brukar väcka mig genom att ligga och prata med Theo, du gör de mest gulliga ljud jag hört och skrattar en massa när du tittar på Theo.
Och ibland så pratar du dig själv till sömns med Theo också. Han verkar ha en lugnande effekt på dig eftersom du till och med kan somna under era samtal :)

Hos Carina var det många fina vovvar, och du har börjat uppmärksamma dem!
Du gillar nu att kika på dem när de sitter brevid dig eller då de busar på golvet.
Mest gillade du Carina och Beckis hund Fillipa!
Fillipa är en sheltie, precis som våra hundar men hon är av en annan färg som jag tror att du gillade extra mycket! Färgen som hon är i kallas "blue merle" och är liksom gråspräcklig.


Nej, nu måste jag avsluta detta brev eftersom du börjar bli otålig och nog vill äta mat, men jag lovar att snart skriva fler!

Puss på dig min älskade unge!
//Din mamma


Kommentarer
Postat av: stina

vad roligt att jag hittade tillbaka till dig :) minns att du var med i en omröstning jag hade för ett tag sen om vem som skulle bli veckans blogg. alltid roligt tycker jag att hitta bloggar som man har läst men inte har koll på längre. allt bra med dig?



kram

2009-12-29 @ 15:04:15
URL: http://stinanoe.blogg.se/
Postat av: stina

sv: vad skönt att du kom ihåg mig, den eller vad man ska säga. alltid roligt när man finns kvar i minnet hos någon :)



jasså, i norrland är det kallt nu ja? hur kallt? dum fråga, för här nere i västergötland är det också kallt, fast vi har "bara" -5.



det är bra med mig :) kraam

2009-12-29 @ 18:01:55
URL: http://stinanoe.blogg.se/
Postat av: Jessica

jasså, gjorde han!!! min lilla ultrasnusk! :) Varför passade han inte in då?? bara nyfiken :) precis, mina hundar verkar också tycka hon är rolig, haha. Speciellt när hon ger allt ätbart hon får i händerna till dom, haha! Får stänga bort hundarna när hon äter själv, hon ger allt till dom, kan tillåmed pilla ur munnen och ge till dom, haha.

2009-12-29 @ 21:03:43
URL: http://www.jessicab87.blogspot.com
Postat av: Graavid på 17 år

Då ska jag göra det så vi får oss en bfin pratstund :)



Kramar! :)

2009-12-30 @ 01:06:50
URL: http://jaagargraavid.blogg.se/
Postat av: Alex

Naww... Sitter alltid och ler när jag läser dina söta brev till Saga! Mysigt att ni hade en trevlig jul iallafall! Jag läser din blogg via mobilen. ^^ hehe! Massa kramar!

2009-12-30 @ 01:56:05
URL: http://dekanmi.blogspot.com
Postat av: stina

sv: åh, vad glad jag blir när du ger sånna kommentarer :) din blogg är härligt personlig med de rätta färgerna :)



vet du? det är faktiskt -20 hemma hos mig nu. burrr! förstår då att du kanske har ännu kallare?



kram

2009-12-30 @ 20:38:40
URL: http://stinanoe.blogg.se/
Postat av: Graavid på 17 år

Aww tack för din underbara komentar, min kille hälsar tack! :)

Oh ja han är en riktigt pärla, honom krm jag inte släppa lätt inte :)

Oh tack så mkt gumman, hoppas jag blir en lika bra mamma som du är! :)



Hoppas allt är fint med dig , massor med kramar :)

2009-12-30 @ 23:30:44
URL: http://jaagragraavid.blogg.se/
Postat av: Elin =) 17 och mamma till Molly

Förlåt om jag inte vart inne å¨länge, blev någe fler på internet som vi beställde så nu har vi beställt nytt=/ Hoppas det kommer igång nu snart igen, ska läsa snart men Molly vaknar nu så måste gå till henne =)



Ta hand om dig <3

2010-01-01 @ 14:20:16
URL: http://elinskogsberg.blogg.se/
Postat av: viola

Det verkar fint att vara mamma, hoppas jag också blir det en dag (:



ps. saga är verkligen jättesöt på bild. ds.

2010-01-03 @ 22:26:44
URL: http://anybody.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0