- Walking Disaster -

Hejsan!   Inlägg nr 75 - Börjar bli bättre på att blogga igen :D



Sitter vid den bländande skärmen igen, blinkar bort lite grus ur ögonen och funderar på vad jag ska skriva om.
Jag vet inte riktigt, det känns inte som om jag har så mycket att berätta om. Det händer inte så mycket häromkring.
Vi har det lugnt och skönt, eller jaa.. Lugnt och skönt är väl att ta i då ungarna ständigt ligger i luven på varandra eller Linus den bortskämda gnölar över att inte ha fått som han vill. Men det händer inga större saker.
Jag kliver upp, rastar hundar, käkar frukost, klär på barn o.s.v

Idag har jag till exempel bara läst, suttit vid datorn, jagat barn och varit ute på långis med vovvarna.
Tråkigt värre, men vad göra?

Jag ska iaf till socisarna på måndag och prata lite, det blir bra så att det händer saker.
Kommer att få pengar innan påsk om ingeto väntat händer, och det är ju sjukt skönt.
Sedan så ska de få hjälpa mig att hitta en lägenhet då det är grymt svårt just nu.
Har letat och letat, men fan.. Det är brist på dem.
Har till min skam börjat leta i njurunda.. Uscha!

Menmen, ska ge nordeken ett samtal. Vet att de har lägenheter lediga och inte bryr sig om man går igenom soc.
De är bra på det sättet.




Känns som om jag inte bryr mig om vart jag bor just nu, bara jag får flytta till något eget.
Skulle vara så jäkla skönt!
Känner mig instängd och kvävd när jag bor hos andra, även om det nu är med min Pia.
Det blir jobbigt att inte få göra som man vill, eller kunna låta hundarna vara som de vill.
Jag får inte liksom bestäma själv, utan måste tassa efter andra hela tiden. Skitjobbigt..
Inte för att Pia eller Danne kräver att jag gör det, men det blir liksom så endå!

Äsch, nu till något annat.



Jag håller på med en ny hemsida till hundarna, jo jag vet att jag nämt det tidigare.
Men nu har jag faktiskt hunnit lite längre! Börjar få lite hum om hur man gör med sidan, och äntligen så börjar det hända saker där. Vill ju kunna stänga den andra så fort som möjligt, alla besökare bör ju få se den nya snygga sidan ju!
Är faktiskt riktigt nöjd med den, den verkar bli bra. Färgerna ser kanon ut och alla saker som jag gör i Photoshop och laddar upp får grym kvalitet, vilket uppskattas enormt mkt!
Är van vid Zoomin som bara förstör allt man laddar upp.. Det gör mig bara så frustrerad!

Där har man suttit jätte länge och fixat med snygga bilder och så ser det bara skit ut när det kommer upp på sidan.
Då blir man arg och jävligt less.. Det slutar alltid med att jag lägger ner.
Det är mycket därför min zoomin sida har fått förfalla lite, jag har inte orkat när sidan bara jobbar emot mig.
Hehe, det låter som om sidan har ett eget liv, och nästan så!
Den gör lite som den vill.. Hehe, men nu överger jag den sidan och främjar istället freewebs!

Ska byta länken här på bloggen så att ni hamnar på den nya sidan när ni klickar där :D




Nej, nu är det dags att säga godnatt! Det är ju en dag i möra med, en dag fylld med fler
bråkande barn och kissnödiga hundar.




HÖRES I MÖRA!!


























"Om du lämnade mig nu"

Kommentarer
Postat av: Sandra

Det är alltid svårt att bo hemma hos någon annan, jag vet hur du känner det.

Men ibland har man inga val direkt... och man får vara tacksam över att man har tak över huvudet.



Jag hoppas att du hittar en egen lägenhet!



Saknar dig så sjukt mycket :'(



Sköt om dig



kraaam

2009-04-05 @ 10:48:45
URL: http://hoppitozzan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0