Provocerande.

Finner denna reklamfilm för Basiron så otroligt provocerande.
Blir lika arg varje gång jag ser den och kan inte släppa det, hur tänkte de som gjorde denna film?
 
  
 
Här har vi två ungdomar, de verkar kära och sitter blyga på en bänk efter studentfesten.
Ett litet tag in i filmen så kysser de varandra och en röst säger "Acne får aldrig stoppa dig, finnar går inte at tvätta bort, därför finns basiron ba bla bla...".. Vad säger detta er?
 
Mig säger det - Du med acne, fetglöm att du kommer att få kyssas. Finnar är äckligt och fult(i förlängningen DU är äcklig och ful) och ditt enda val är att få bort dem, för annars duger du inte.
 
Jag kanske läser in för mycket i sånt här, det gör jag ofta med saker som handlar om utseende osv, men jisses vad jag hatar denna reklam och jag blir lika provocerad varje gång jag ser den. Avskyr den och kommer ALDRIG att köpa Basiron.

Kommentarer
Postat av: Soppan

Hatar när reklamer trycker på rädslor! Speciellt rädslor som är kopplade till personers självkänsla! Det är fegt av annonsören! :@

2013-02-19 @ 20:09:30
Postat av: Elin =) 20 år och mamma till två små busungar <3

Usch, har också irriterat mig på den där reklamen... Det är ju inte speciellt snällt mot dom som har acne :/

2013-02-19 @ 22:52:01
URL: http://elinskogsberg.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0