Blogga, blogga, blogga..

Har tänkt att blogga under dagen, men det har inte blivit av.
Jag hade en tanke om att blogga om mina barn, deras kläder och mitt synsätt på vad deras kläder säger om dem och mig. Jag har hela tiden klätt mina barn i det jag tycker är fint. Och då har det inte spelat någon roll om det är sk pojk eller flick - kläder. Nu börjar dock nya tankar dyka upp i mig. Jag har börjat tycka illa om klänningar, då jag ser hur de hindrar den fria leken.
Jag har ledsnat på rosa, gulligull och och allt som är sådär fruktansvärt gulligt!
Alltså, missförstå mig inte.. Det kan vara finnt det med, men ibland blir det bara för mycket. För MIN smak.
-
Jag älskar kläder med tuffa, stora tryck.
Kläder i massor utav färger med lite udda mönster och färgkombinationer.
Kläder som syns! Och så är jag en riktig sucker för skjortor och för tunikor med romantiska mönster.
Så visst, jag väljer fortfarane kläder efter vad jag gillar men jag har nu börjat undvika kläder som bidrar till den sterotypiska bilden av hur flickor och pojkar ska se ut. Och det gör jag för att det känns rätt för mig.
Kläder ska vara lekvänliga och sköna. Barnen ska trivas i dem och så spelar ju inte färgen någon roll.
Jag tycker att det är otroligt skönt att ha fått den här bilden av kläder, det underlättar när jag handlar åt barnen.
För jag har nästan inga begränsningar, jag kan leta på alla avdelningar. På "pojk" sektionen och "flick"sektionen.
-
Jag har mycket blandade kläder åt flickorna. Massor med rosa. Och Hello Kitty.
Men jag har också blå skjortor åt Saga, och en massa blå kläder åt Freja.
Jag har gröna kläder med bilar på, bodysar med flyplan och dinosaurier på och det stör mig inte.
Jag klär på mina barn det jag gillar och det som är skönt.
-
Fyller ut inlägget med lite blandade bilder på mina barn och deras olika kläder!
.

Kommentarer
Postat av: Ilda - Mamma till Amilia

Gillar också mönster på kläderna :) Helst ska allt mactha, en liten tvångstanke jag har ^^



Sv: Jo hon hette det men jag bytte till hennes pappas efternamn då det är bättre att hon har ett svenskt efternamn :) Men hon har fortfarande kvar mitt efternamn fast som mellannamn nu då :)

2011-09-21 @ 23:01:10
URL: http://mislimoje.blogg.se/
Postat av: Jasmin- mamma till Angelina

Sv: Kan du? Show me how to do the bakground black for the text please :D



Jag har ju inte haft barn så länge :P men jag klär Angelina i det jag tycker är snyggt. Folk har trott att hon har varit pojke bara för jag klätt henne i svart, varför tror man automatiskt det liksom? Måste små flickor bara ha rosa på sig? ;) Fast i början köpte jag bara bas kläder och nåt jag tyckte var riktigt snyggt sen har hon fått massor av kläder. Ska bli kul att dyka in i barnklädesdjungeln nu i storlek 68 =)



Och du klär tjejerna jättefint tycker jag, älskar Sagas skinnjacka och (Rollingstones?) tröja haha!

2011-09-22 @ 00:13:08
URL: http://jassisa.blogg.se/
Postat av: Emma

Tycker att du är väldigt vettig :)

Barn ska få vara bara barn, dom behöver inte bli klädda, och därmed också bli behandlade som små blivande stereotypmän och -kvinnor.

Tuffa, starka, coola killen och lilla söta, gulliga tjejen - nejtack! :)

2011-09-23 @ 12:41:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0