Vecka 34.


I magen


Barnet är väl medveten om förvärkarna, men det tycks inte vara obehagligt på något sätt. Huden har antagit en mer rosa ton genom inlagring av underhudsfett, vid denna tidpunkt kan barnet utan vidare överleva utanför livmodern. Nu reagerar barnet olika på mammas, pappas/partners samt främmande personers röster.
Fosterfettet på barnets hud blir tjockare och lanugohåren är nästan helt borta.
Bebisen väger nu ca 2,3 - 2,4 kg och är ca 44 cm lång.

Mamman

Att känna sig utmattat är helt normalt. Svårigheter att sova, värk, viktuppgång och oro inför förlossning kan vara bidragande orsaker. Vila så ofta du kan.

Livmodern tränar sig inför förlossningen och det kan du känna av som förvärkar - en del känner du inte alls, en del är svaga och andra kraftiga. Om du lägger handen på magen kan du känna att den drar ihop sig och blir spänd.

Flytningarna blir allt rikligare.

 

Bild

 

Egen bild/Anteckning

Bild kommer då jag är på 33+6(för då har det gått en vecka sedan vecka 33 bilden)

Mår bra, men är trött och känner mig lite sliten. Har ont i revbenen och har sammandragningar fortfarande, men de har lättat på lite de senaste dagarna. Antagligen lär det väl inte hålla i sig, men jag är glad så länge det varar!

Har varit hos min BM idag, och allt såg bra ut med mig och bebisen!


Otroligt dålig bildkvalité men det får duga.

Kommentarer
Postat av: charloth

Självklart vill jag vara med!!

Ser fram imot det så jävla mycket!!!



2011-05-17 @ 21:16:28
URL: http://sleepingangels.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0