Ny mening!


Japp, idag kom det en ny mening från min lilla dotter.
En fin liten 3-ordsmening ploppade ur medan vi satt och bläddrade i en bok med massa djur.
Vi pekade och jag berättade vad alla djur hette, och när vi kom till första sidan(ja, vi läste boken baikfrån och fram) så pekade hon själv på hunden och sa "Dä ä vovve" precis som hon alltid gör om hon ser en vovve. Då säger hon "Där är vovve" eller "Det är vovve" och sedan gick hon vidare
till katten på samma sida och säger "Dä ä katt"!
Något som hon aldrig sagt tidigare! Jag har verkligen försökt få henne att veta skillnad på katt och hund, och vips så visar hon för mig att hon kan det, och vet dessutom att att katt heter katt och inte kisse :)

Jag blir så stolt! Kramade om henne och berättade hur duktig hon är!

Hon utvecklas verkligen i rasande takt min lilla tjej och just nu går det kanppt att få tyst på henne, för hon babblar jämt, jämt, jämt och det är så mysigt! Vi förstår oftast inte vad hon säger, men det gör detsamma för vi svarar ändå och man skulle kunna tro att vi har en konversation där vi förstår varandra :)
Och just nu så äter Saga otroligt bra, hon glufsar i sig massor med mat och jag är så glad för det.
Jag vill ju att hon ska äta, växa och må bra!

Och vet ni vad vi mer gjort sådär lite i hemlighet?
Vi har slutat att amma! Saga är helt amningsfri, och ni kan inte tro vad lätt det gick!
Jag bara slutade, gick och la henne en kväll och bestämde att hon inte skulle få amma. Hon somnade på ca 30 minuter och utan att ens vara ledsen. Hon vaknade en gång på natten och ville Amma lite, men fick inte och det köpte hon. Hon nöjde sig med att gosa och sedan somna om. Och sedan dess har hon varit amingsfri, och det har gått så smidigt att jag nästan tror att det inte kan vara sant! Men tydligen så är det så, för det var veckor sedan och vi har inte haft ett enda bakslag :)

Livet är bra härligt med underbar 20 månaders dotter som förgyller livet varje dag!
Visst, hon är hemskt trotsig och skrattar mest åt mig då jag ska var sträng, har ett jädra humör och hittar hela tiden på en massa bus men vad gör det när hon är det finaste som finns?
Jag älskar henne ändå mest i hela världen, och hon kommer
alltid att vara det vackraste i världen(ihop med sitt lillasyskon då, såklart) för mig!


Ett stycke busunge med en mycket stolt mamma :)


Kommentarer
Postat av: Valeria<3 Snart är det min tur att bli mamma..

Vilken duktig tjej du har! =)



Sv; Ja jag hoppas också det sätter lite fart på det hela.. För nu är man trött och slut på allt.. :P

2011-05-31 @ 13:55:31
URL: http://valeriawikner.blogg.se/
Postat av: Ilda - Mamma till Amilia :)

Duktiga lilla Saga! Och JISSES vad duktigt att du ammat så länge! Verkligen!



Så fina ni är tillsammans, alla tre ^^



Jag tycker iallafall att din pojk som ligger i magen ( Ja, jag har bestämt mig för att det är en pojke ) ska heta Max. För Max & Saga går verkligen jätte bra ihop :)



KRAM!

2011-06-01 @ 00:20:26
URL: http://mislimoje.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0