Till Saga - Trots, ord och en massa annat!

Hej Saga!

Det händer mycket saker för dig nu, du lär dig något nytt mest hela tiden och jag häpnar ofta över vad du kan.
Nya ord, och meningar ploppar upp hela tiden och bara häromdagen lyfte du upp en strumpa och sa "tumpa".
Du säger 3 stycken tre-ordsmeningar nu: "Va ä dä?" "Dä ä vovve" och "Dä ä katt" och en hel drös med ord!
Det är knappt så att man minns alla ord du kan utan när man ska berätta för någon om alla orden så glmmer man bort hälften.. Men inom de senaste dagarna har du börjat att säga häst, eller "at" som du säger.
Du kan skillnaden på katt, hund, häst, ko, fågel och får.

Så fort du ser en ko, så säger du "Muuuuu" och när du ser bilar så säger du "Bruuummm".

Du gillar att leka med alla sorters av leksaer och det gillar jag, för din mamma tycker nämligen att det är helt okej för flickor att leka med bilar, och att ha på sig "pojkiga" kläder. Jag förstår inte riktigt varför flickor inte ska kunna tycka om bilar eller sånt! Du gillar ju sånt, och då måste du få göra det.
Men såklart, du älskar att leka med dockor med.
Du tycker om att bädda ner dem, och att klä på dem olika kläder.
Ena dockan har vi klätt i din lillasysters/lillebrors kläder och de passade perfekt!

Sedan så har du blivit ganska så trotsig! Du har ett hemskt humör då du sätter den sidan till och ibland vet man inte vad man ska göra med dig, din buse. Du har även börjat att testa vad man får och inte får göra, och du gör det mest bara med mig. Antagligen för att du känner mig allra bäst, och vågar dig på att vara lite tokig med mig.
Men det gör inget att du är lite knasig, för det är en del i att utvecklas och jag vill ju att du ska utvecklas och bli en stor tjej, som kan en massa!

Du har även lärt dig vart munnen, näsan, ögonen, öronen och håret är och kan peka ut dem om man frågar.
Både på dig själv och andra. Du älskar att ligga på kvällarna och fråga vad allt i ansiktet är, du pekar och jag berättar. Ibland får jag faktiskt be dig lägga dig ner och sova istället, för du skulle nog kunna göra så hela natten.

Du älskar också att springa i nedförsbackar, och det gillar jag inte!
Usch, så jag är rädd att du ska göra dig illa. Jag kan liksom se i mitt huvud hur du ramlar och gör dig riktigt illa.
Som tur är brukar du lyssna när jag säger åt dig att ta det lugnt och än så länge har vi klarat oss från skador :)
Du älskar förresten att vara ute med, och kan ta på dig skorna själv. Det har du kunnat länge, men jag tror inte att jag berättat det så då gör jag det nu. Så fort du vill gå ut så hämtar du dina skor + mina och ställer dem framför mig, precis som för att säga "Nu går vi ut!"
Sedan så har du lärt dig att öppna dörrar.. Så nu måste jag hålla ytterdörren låst eftersom du annars smiter ut!


Nej, nu ska jag nog avsluta detta brev för din mamma är så trött!
Hon blir det av bebisen som ligger i magen, och inte vill komma ut.
Men jag ska ta lite nya bilder på dig snart, och läggain här i brevet så att du och alla andra får se hur stor coh fin du är!  Mamma älskar dig mest i hela världen, och hoppas att du vet det!

Pussar från din mamma!

Kommentarer
Postat av: Ilda - Mamma till Amilia :)

Anna! Hur går det med magen? Har lillen kommit ännu? KRAM!

2011-06-20 @ 22:51:32
URL: http://mislimoje.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0