Bakning pågår!



Och denna gång bakar vi sockerkaka.
Är så förbannat sugen på bakverk, och eftersom sockerkaka är enkelt och gott blev det en sån.
Snart, snart är det klar att ätas!

Saga hjälpte till på sitt lilla vis med bakningen, genom att sitta i sin stol och försöka sno allting.
Hon fick leka med formen tills dess att jag smörade den, och sedan lekte hon med måtten.
Superskoj, tycker Saga och perfekt för mamma som kan baka i lugn och ro!

Efter att kakan blivit färdigbakad så ska Saga sova lunch, om hon nu går med på det.. Hon är oförskämt pigg idag!
Just nu rullar hon runt ena sin docka och sin barbapappa i sin lilla gåvagn.
Hon verkar inte ett dugg trött.. Faktiskt så hade hon vägrat att sova lunch på dagis i torsdags!
Hon hade varit så arg när de försökte, och bara vrålat. Till slut så hade de rullat ut henne i stora rummet, och släkt ner för att försöka få henne att sova därute, men då satte hon sig bara upp.
Till slut gav de upp, och lät henne vara vaken. Vilken tokunge jag har!
Hon somnade till sedan runt 6, och sov en liten stund och gick sedan
och la sig vid 8 och var lagomt trött vill jag lova!

Nej, nu är kakan klar och jag tänkte passa på att bjuda på lite bilder i slutet på det här inlägget!
Lite blandade bilder från veckan som gått :)

En glad Saga & Saga med en Tös som inte är så plågad som hon ser ut!



Saga läser "ponnyboken" & Saga med sin gåvagn.

Prinsessan & Tösen(dotter och mor) som skulle behöva ett bad.. Därefter är det Tös & Zach.

En färdig sockerkaka & Saga med sheltietjejerna.





Kommentarer
Postat av: Dessan - Mitt liv som 19åring tillsammans med en 46åring! Bloggdesign, photoshop m.m

Det gillas, mer bilder :D

2011-02-05 @ 14:08:41
URL: http://thegreatpassion.blogg.se/
Postat av: Jennie - Stolt hundägare och blivande mamma

Stora tjejen :) Sockerkakan såg jätte god ut, blev sugen på att göra citron muffins bara för det :)

2011-02-05 @ 16:17:15
URL: http://jenniezen.blogg.se/
Postat av: elin =) 18 år och mamma till Molly <3

SVAR: Ja, jag är verkligen stolt över min lilla familj :)

Jag kände att jag behövde skriva lite om det :P



Jag satt precis och tänkre lite på om du har börjat tänka på namn till lillen i magen :)?

Kramar

2011-02-05 @ 21:42:23
URL: http://elinskogsberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0