Myspys med Neopeo!


Igår på eftermiddagen/kvällen var Sophia och hennes lille Neo här!
Han var glad och vaken mest hela tiden, och när han väl somnade till så gjorde han det i min famn.
Åh, om ni bara visste hur gott han luktar, och vad fin han är! En riktig liten prins :)
Han blir förövrigt 6 veckor gammal idag, och jag och Sophia pratade om våra olika förlossningar. Hennes gick ju megasnabbt, och startade med vattenavgång medan min statade med värkar och var långdragen.
Det är häftigt att få jämnföra med någon som hade det annorlunda, och att få prata om såna här saker som rör graviditet, förlossning och barn med någon som man känner riktigt väl och som varit med om allt.

Innan Sophia blev gravid med Neo, så var jag ju ensam utav mina vänner om att ha barn och alla dessa erfarenheter. Nu är vi två st, och i slutet på året har ju även Lotta fått sin bebis och jag har en till vän att prata om sånt här med. Det är så roligt! Och vad som är ännu häftigare är att jag, Sophia och Lottas kids kmmer att vara lika gamla! Suuuperhäftigt, men tanke på att jag och Sophia känt varnadra sedan vi var 3 år, och jag och Lotta känt varandra sedan jag gick typ i 7:an. Jätteroligt är det!

Nu till något annat, jag hade snart tänkt att börja printa ihop en liten lista med gissningar på min bebis kön, vilken dag h*n kommer och hur stor h*n kommer att vara, så har ni gissningar redan nu är det bara att släng ur er dem!
Man kan ju gissa på en sak i taget liksom, först en av sakerna och sedan så kan man ta annat längre fram och ja, man får lov att ändra sig! Jag hade ju en sån lista med Saga och 1 person lyckades gissa rätt på både kön och datum! Skulle vara skoj om någon har samma tur denna gång :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0