Förlåt för dålig update!

Förlåt för att jag inte uppdaterade igår, var hela dagen hos Sophia och Neo.
Det var jättemysigt, jag pussade en massa på gokillen och matade honom, och höll honom så att han somnade.
Det var så mysigt, och jag längtar verkligen efter min lillsnutt i magen!

Ni som undrar varför jag har varit så stressad och orolig, kan tyvärr inte få svar här =/
Jag kan inte skriva ut det, tyvärr. Men ni som undrar och verkligen vill veta kan alltid maila mig på [email protected] eller lägga till mig på msn(skriv vem det är). Jag kan säga att det är betydligt bättre just nu, men att jag tänker skaffa en samtalskontakt genom mvc som jag kan få snacka av mig med ibland om allt som händer och så. Just nu mår jag bra, och känner mig helt lugn och det har sina orsaker.

Jag försöker ju att inte låta min stress gå ut över Saga, och eftersom jag mår som bäst då hon är hemma med mig tror jag inte att hon känner av det. Men ändå, jag vill inte vara stressad och känna att jag inte har någon att vända mig till, har man det jobbigt så skaffar man hjälp! För det är enligt mig att ta ansvar, ansvar för sitt liv, sitt egna mående och sina barn liv och deras välmående. Jag tycker att man som mamma(och pappa) får må dåligt, man får ha dåliga dagar och känna stress och oro men man
ska ju också ta tag i det, och jobba för att mår så bra man kan.
Alla ansvarar vi för våran egna lycka, och hur vi väljer att reagera på saker.

Ingen kan tvinga oss att må dåligt, eller tvinga oss att bli arga, sura, ledsna och upprörda.
Det vi själva däremot kan göra är att välja hur vi vill reagera. Det är inte lätt att göra, men med träning så går det! Jag kan ibland faktiskt välja att inte bli arg, fastän hela situationen säger till mig att bli arg, men jag väljer då att inte bli det, eftersom jag själv mår bäst av att inte bli arg!

Nu är det lunchdags, hoppas att alla läsare har det fint!



Kommentarer
Postat av: Elin =) 19 år och mamma till Molly <3

SV: Kunde inte säga det bättre själv!

Och det är ju som du säger det måste funka för både mamma och barnet annars kommer det aldrig funka. Jag är lite osäker på hur jag tänker göra med nästa barn som jag skrev i mitt inlägg... Eftersom det bara var problem när jag ammade Molly :/



Kram<3

2011-04-06 @ 13:18:59
URL: http://elinskogsberg.blogg.se/
Postat av: Elin =) 19 år och mamma till Molly <3

Jag la precis till dig på msn, sen får du berätta vad som händer om du vill och orkar :)

Stor kram <3

2011-04-06 @ 13:21:40
URL: http://elinskogsberg.blogg.se/
Postat av: i min lilla lilla värld

Äh, bloggen kommer inte först =)

2011-04-06 @ 13:41:32
URL: http://saratilling.se/
Postat av: N

Om du vill lära dig mer om stress och barn rekommenderar jag boken Stressade barn av Ylva Ellneby. Den är SUPERBRA. Beställer du den på Adlibris så kostar den (som pocket) endast 39 kronor. :)

2011-04-06 @ 13:48:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0