Trötthet.

Hejsan - Inlägg 536.



Har precis kommit hem från en promenad med dogsen, vi tog en liten
 kvällprommis med dem bort till macken.
Det var kallt men endå skönt att vara ute, luften känns frisk att andas och man blir
 sådär skönt trött av att vara ute i sånt här väder.
Och på tal om trött. Jag är så förbaskat trött!
Trött, trött, trött!
Känner mig ibland riktigt slutkörd i hela kroppen och huvudet.
Jag känner att 7 månader som mamma, varav nästan 6 månader som ensamstående
 mamma börjar ta ut sin rätt. Det är inte så att jag finner henne jobbig,
eller att jag finner min roll som mamma jobbig. Men, jag är trött.
Det känns som om jag inte sovit riktigt på hur länge som helst, och som att jag alltid "gör" någonting.
Jag tror att jag skulle behöva sova i en vecka eller så.
Vissa dagar kan jag känna att
 jag längtar efter avlastning, någon som säger att
den kan ta över lite.
Men så är det att vara ensamstående, det blir en hel del som
ska bollas med när man är själv.


Fast egentligen så skiter jag i min trötthet. För så fort jag får pussa min gounge, eller bara ser hennes vackra ögon så försvinner den! Det är helt sinnes. Jag älskar att vara mamma, trots tröttheten :)




Puss på er!
//Anna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0