Nej, Jag Kan Inte Sova..

Hejsan - Inlägg 334.




Jag blir en aning frustrerad över att inte kunna sova. Det är väldigt jobbigt att vara trött, oändligt trött men inte kunna sova. Visst är det värt det, det är verkligen det. Men samtidigt så otroligt frustrerande.
Jag har samtidigt väldigt svårt att fördriva min tid.
Eftersom det mesta jag försöker göra skapar mer av den här smärtan som gör att jag inte kan somna.
Jag kan knappt sitta här just nu. Det gör skärande ont och jag får liksom luta mig tillbaka efter varje mening och ta några djupa andetag. Men jag har också väldigt svårt att lägga mig i sängen.
Testade igår att lägga mig ner och läsa lite böcker, men inte heller det funkade.
Smärtan skar lika illa endå. Tanken slog mig att jag skulle ha lagt mig framför TV:n och somnat där, men att ligga i soffan är minst lika obekvämt som att ligga i sängen om inte värre..
Och just nu är soffan upptagen. Jo, för min pojkvän är lite krasslig och vågar inte sova i sängen med mig.
Han kan ju smitta mig. Inte för att han alls är speciellt sjuk eller så, men han lyssnar inte då jag säger att han faktiskt kan sova i sängen med mig. Han lyssnar inte när jag säger att lite ont i halsen och trötthet inte kommer att smitta till mig bara för att han sover brevid mig.
Självklart så undviker jag att pussa på honom och så, men jag tror inte att dela säng kommer att göra mig och barnet dödsjuka. Hade det varit så hade det nog redan hänt.. Jag menar, vi sitter i samma soffa och åker i samma bil. Att sova i samma säng är ungefär likadant. Men, nej då. Hans ska sova på soffan.
Och egentligen så klagar jag väl inte, eftersom jag till min stora skam sover mycket bättre och inte alls får lika ont när jag sover i sängen själv..

Så, till det jag egentligen skrev om. Min brist på att sova.
Vad ska jag göra?
Ingen som har några tips på aktiviteter som inte gör ont och får en att bli trött?
Nu ska jag testa det där med att läsa en stund, eftersom det gör på tok för ont för sitta här.
Im orgon kommer min vän Lotta hit och då vill jag vara pigg så att vi kan umgås lite :)
Som tur var bad jag henne att komma runt 12, så att jag hinner ta igen lite misasd nattsömn på förmiddagen.


Har DU gissat på när min bebis kommer?
INTE?
Nej, men klicka här då för att göra det!









Vi hörs när vi hörs















Kommentarer
Postat av: Sanna - saos.blogg.se

svar nej vi låter det också bli en överraskning! känns roligast så! iaf när de e första barnet.



jag har haft en kanongraviditet fram tills för någon vecka sedan. då började foglossningen gör sig väldigt påmind. fyfan vad ont jag har haft/har alltså. själv då ?



ja jag kan tänka mig att jag kommer bli sådär också! kommer bli nojjig över minsta sammandragning ungefär och tänka att "nu måste det ju vara på g" ;)

2009-09-17 @ 15:31:39
URL: http://saos.blogg.se/
Postat av: Sanna - saos.blogg.se

Hej hej! Nu är tävlingen du deltog i avgjord och den lyckliga vinnaren avslöjas här http://saos.blogg.se/2009/september/vinnarna-av-tavlingen.html !



Där kan du läsa mer, samt buda på en skugga i färgen petal vid intresse! Fler tävlingar kommer inom kort. Kram kram

2009-09-17 @ 17:09:59
URL: http://saos.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0