Mjölkstockning = Åhh, nej.

Hejsan - Inlägg 388.




Tillbaks efter några dagars frånvaro, tänkte skriva ett litet inlägg så att ni vet att vi lever.
Jag har nämligen varit dålig. Jo, jag drabbades i tisdags av mjölkstockning. Och, jag säger bara: USCHA!
Det hoppas jag att jag slipper i framtiden.. Och samtidigt som jag drabbas av mjölkstockning går Saga in i en tillväxtperiod. Jo, för att förklara närmare för er vad dessa saker betyder så är det såhär.
Mjölkstockning är hmm, hur tusan ska man förklara? Äsch, symtomen på mjölkstockning är iaf, hög feber, frossa, ett eller 2 väldigt ömma bröst, knölar i brösten och att man känner sig sjuk och hängig. Och en tillväxt period är när barnet vill käka VÄLDIGT mycket. Jag menar VÄÄÄLDIGT mycket.
Barnet verkar ständigt hungrigt och blir inte riktigt nöjd.
Dessa 2 inträffade alltså samtidigt.

Så natten emot tisdag vaknade min prinsessa ungefär var 3:e till varannan timme och var superduperhungrig, samtidigt som jag bara kände mig sämre och sämre.
Och på morgonen efter var jag ordentligt hängig. Frös som ett gnu i ena sekunden, och höll på att svettas ihjäl i nästa. Och detta samtidigt som stackars Saga var hungrig!
Jag tyckte så synd om henne som hade en sån hängig mamma, vi fick typ ligga i sängen hela dagen och käka :)
Eller hon käkade och jag låg brevid och matade :)


Nu måste jag tyvärr ra, men där har ni mina senaste dagar.
Jag är bättre nu iaf, men Saga är fortfarande VÄÄÄLDIGT hungrig :)






Vi hörs när vi hörs
// Anna

Kommentarer
Postat av: Dessan

Vad trevligt det var att höra av dig igen, dock himla tråkigt att du varit dålig och säkert haft det jobbigt! Men bra att du mår bättre, krya på dig och ha en trevlig helg :) Kramar

2009-10-30 @ 11:44:28
URL: http://thegreatpassion.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0