- I'm Still Standing For Hope And Glory -

Hejsan!

   - Känns om om det var alldeles för längesedan nu. Nu kommer inlägg nr 65 -



Jag har inte skrivit sedan i torsdags, tror jag. Har varit datorlös hela helgen och även om jag skulle ha haft en dator så hade det inte blivit något skrivet endå.

Jag hade alldeles för trevlig därute i den "riktiga" världen.  Var hos Carina & Beccis.

För er som inte vet så är Carina, några av mina hundar uppfödare. Och såklart en väldigt kär vän, fick som henne på köpet när jag skaffade Milton :D
På fredagen var jag lite Beccisvakt, helmysigt var det. Hon är så sjukt underbar den flickan, så där härligt lillgammal och söt. Hon har alltid det bästa kommentarerna på lager och får mig att skratta mig fördärvad!
Senare på kvällen bjöd snälla Carina på kinamat som vi smällde i oss framför TV:n, supermysigt. 

Dagen därpå så var jag valpvakt åt fem underbar kinesvalpar, åhh så söta de är!
Min favorit är en röd puff pojke, som har den mest fantastisk färgen, det underbara huvudet och en bra kropp plus att han är extremt trevlig. Men alla är såklart underbara, fast han är lite, lite underbarare (ursäkta svenskan :P).
Det var helmysigt, jag badade hela högen i handfatet på toan, en efter en så att de luktade gott tills Carina kom hem.
Medans jag var valpvakt så var Beccis med sin vän Ronja på stan och inhandlade diverse saker på skämtbutiken, som de sedan försökte använda för att spela Carina, mig, Jonny och Herman ett spratt. Det funkade hyfsat på de andra, som fick godisar som gjorde hela deras munnar blåa! Hehe, underbara barn :P

Sedan hade de köpt fejkblod som de gjorde näsblod med, även jag fick vara lite delaktig i. Försökte att hålla mig för skratt då Carina utbrister: Rebecka, du blöder näsblod!

Den kvällen åt vi tillsammans med Herman en underbar middag, kyckling som Carina tillagat i ungen, helt underbart gott! Spelade även kortspelet "Tecknet" med Ronja, Beccis och Carina.  Jag och Carina vann med vårt överlägsna tecken :P

Efter ett tag så dök Ronjas mamma Maria upp, också en hundtok med egen kennel och en massa kineser och några sheltie och en underbar beardis. Vi hade det trevligt och åt chips med dipp och babblade om hundar!

På söndagen hade vi en lugn dag, vi bara gick ut med hundarna och lekte med valparna. Sedan vid 7 skjutsade Jonny hem mig.

Det var min helg i lite korta drag, en väldigt trevlig helg enligt mig!


Ohh, sedan blev jag ju sjukt glad på söndagen då jag upptäckte att Caroline Af Ugglas och Sarah Dawn Finer gått till final i melodifestivalen!  Mina 2 favoriter :D

Helt underbar.  Jag blir lika frälst av Carolins låt varje gång jag hör den, den är sjukt jävla bra. Hon berör som tusan med den, bara sjunger in hjärtat på mig. Helt underbart. VERKLIGEN.

Vet ni vad jag hittade igår? Jo, en akustisk version av Måns Zelmerlövs "Hope And Glory", den är helt underbar.
Han är ju helt underbar, så jäkla snygg. Och charmig som få, och med en underbar röst.

Tänkte faktiskt dela med mig av den underbara versionen på den låten och Cara mia i akustisk version..



Hör och Njut!




Ett het tips är att lyssna på texten i "Hope And Glory" för den är nämligen helt fantastisk.

Känner mig otroligt dubbel, vem vill jag egentligen ska vinna?
Måns, Caroline, Sarah eller Molly?

Spännande värre.





HÖRES I MÖRA!!


























"It's Gonna Be The One"

Kommentarer
Postat av: Alex

Nejnej, EMD ska vinna ju! har du hört cd-versionen ännu? :O Sjuuuukt BRA!

2009-03-11 @ 18:48:22
URL: http://dekanmi.bloggspace.se
Postat av: Linda

HEAAAAAAAAAAAT!

2009-03-14 @ 17:32:01
URL: http://liiiiinda89.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0