Bara en gång till - Snälla?

Hejsan!  Inlägg nr 41 - En glad Anna är här!




Sitter här och begrundar, tänker på livets små godsaker. Vissa utav dem kommer i ätbar form och en del kommer i underbara låtar, underbara filmer eller underbara personer. Ibland så blir livet lite lite bättre av dessa små godsaker.

Igår kväll var det som säkert de flest vet den första delfinalen av melodifestivalen.
Något som färre vet är att jag ÄLSKAR melodifestivalen!
I årets första deltävlingan var det ovanligt mycket bra låtar med måste jag säga.
Tror att jag faktiskt gilade 4-5 av bidragen riktigt mycket.
Favoriterna var Caroline Af Ugglas, Alcazar, Nina Söderqvist & Emilia.
Det var nog ingen riktigt dålig låt med.. Vilket är mycket ovanligt men. De dåliga låtarna hinner väl dyka upp de med!

Jag blev förövrigt helt frälst av Caroline Af Ugglas underbara låt, den var väldigt vacker.
Hon framförde den som en sådan låt ska framföras, med en enorm lidelse och så vackert sprött och bedövande smärtsamt. Precis som jag gillar det.
Smärtsamt är bra!




Efter att jag kollat klart på melodifestivalen, såg vi någon dokumetär (om man nu kan kalla det för det) om 2 dumma brudar som gick med på att smuggla knark från Peru till USA.
Killarna som bad dem att göra lurade i de här tjejerna att de skulle få en gratis resa till Peru, få allt gratis, shopping och en massa andra saker.
"Det finns inte en chans att ni åker fast"

Hmm. Det finns inte en chans? Det finns väl alltid en chans..
Men men,dessa brudar nappade på förslaget och gjorde det. 
Så fort de kom fram till Peru så märkte de att detta inte skulle bli någon semester, de satt praktiskt taget inlåsta på hotellet i 8 dagar och hade det tråkigt.
Väskorna togs ifrån dem och knarket lades i väskorna så att det inte skulle synas, därefter fick de åka taxi, utan några vaktiga killar till flyget.
Fråga!
Varför inte bara lämna väskorna till polisen direkt?
Varför inte bara dumpa väskorna och åka hem utan?

Nej, då. Varför vara smart när man redan varit dum.
Självklart så åkte de fast och hamnade i fängelse, blev runt skickade till 3 olika fängelsen och träffade efter ett par veckor en advokat som hjälpte dem

Denna dumhet gav brudarna 10 års fängelse!
De hade självklart tur och fick fortkortat straff, 2 år och 10 månader.

När blir man tillräckligt dum för att göra något dylikt?
Jo, just det ja!

Ena brudens farsa var polis...


Sedan efter att jag såg detta och var lite.. Ja vad var jag? Full av skratt över den otroliga dumheten!
Så gick vi till datis för att kika runt lite på internet.
Då ramlade jag över lite gammal nostalgi musik. Hehe, hittade låtar som jagvar helt besatt av när jag var yngre. 
Satt och lyssnade på dem om och om igen.
Gör det nu med faktiskt.

Visst är det härligt när man ramlar över sådana saker? Jag blir alldeles salig!

Sitter just nu och lyssnar på "Flickan Från Det Blå" - En helt underbart vacker låt.
Vet precis. Äsch. Strunt i det.
Men iaf, lyssnade på lite fler låtar. Ramlade över lite låtar från programmet Fame Factory, som ni kanske minns?
Det var typ som idol, fast med lite annorlunda upplägg. - Bättre?

Iallefall! Jag var totalt besatt av detta program ett tag, de första säsongerna var så bra! Hehe.
Har hittat en massa låtar jag glömt från den tiden. Mysigt värre.
Kommer ihåg ett flertal personer som var med, men minns nog Emil Sigfridsson starkast!
Var så vansinnigt kär i honom! 
Minna att jag grät framför TV:n varje söndag kväll när han ännu en gång fick sjunga 2 gånger för att inte åka hem.
Blir alldeles varm och nostalgisk när jag tänker på det. 
Hehe, det var tider det.



Hehe, ja. Det var nog allt för idag. 



HÖRES I MÖRA!!






 


























"I Väntans Tider "

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vars är den sista lilla raden längst ner?

2009-02-09 @ 00:12:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0