- Vacker & Lugn -

Räkna med mig - Inlägg nr 58 Nattliga hälsningar från en uttråkad Anna.



Sitter fortfarande här, framför datorn. Skärmen börjar skifta i konstiga färger och tristessen blir allt högre.
Vet inte alls vad jag får ut av detta, kanske skulle ta och skriva lite på min senaste bok istället. Det vore ju faktiskt att använda denna dötid väl. Ni undrar säkert varför jag inte bara går och lägger mig?
Jo, det är på detta viset att de sitter en några spelgalningar och spelar ett "jätte bra"  spel i samma rum som jag ska sova i, och eftersom jag inte kan somna när jag typ hör en TV så blir jag vaken ett tag till.

Spel?
Jag kommer nog aldrig att förstå mig på det, vad är vitsen med att sitta framför ett spel hur länge som helst?
Och ännu värre, vad är vitsen med att sitta brevid och kolla på när någon annan spelar?
Snälla ge mig insikt, låt mig få förstå.

Okej. Jag gillar att spela typ playstation och dylikt, men med en enorm måtta.
Alltså jag kan spela en liten stund, sedan ledsnar jag..
Och att sitta brevid och titta när någon annan spelar?
NO WAY!
Kanske om det är så att man turas om, som på mitt snowboard spel till PS2.
Då kan jag ju kolla på medan jagväntar på min tur, men att självmant sitta och titta i felar timmar när ngon annan spelar..
Nej du.. Inte jag heller!






Det blev visst så att jag gled in lite på intrssen i min lilla hjärna nu, när jag började snacka om spel.
Vet inte hur mkt jag tidigare pratat om ett av mina största intressen, nämligen hästar!

Har nog knappt nämt ett ord, och det är inte bra!

Från det att jag var 10 så fanns det inget annat än hästar för mig, vid 13 år ålder fick jag min första egna häst.
En underbar kille vid namn Nalle Swede.
Svenskt varmblod och då jag fick honom 18 år gammal.
Detta är en av de hästar som jag minns starkast och som jag älskar mest!
Vi hade 2 underbara år tillsammans och vi var hela tiden ute på äventyr!






Sedan så här vi Blue Bird Twitter, en varmblodskille jag hade på foder.
Galen, är nog det ord som beskrev honom bäst.
Vår första ridtur slutade i skentur och hjärnskakning!
Men likförbannat så tog jag den underbara sötnöten på foder!




Efter detta så var jag hästlös i några år, skaffade ingen egen häst utan red andras och jobbad i travstall.
Från tiden hos Roger Persson & Stefan Persson, minns jag Ebba Zonett, Astrid Zonett och Oroya Index bäst.
Det var mina flickor det!


Ebba var den solklara favoriten och jag önskar flera gånger i veckan att hon vore min nu!
Men tyvärr så fick jag inte köpa henne, ochnu är hon i hästhimlen istället.
Blir lika arg varje gång jag tänker å det!


Ebba Zonett




Sedan så har vi ju såklart den senaste egna pållen!

Gentle Light, den underbart snäll killen som oväntat klev in i mitt liv och tog mig med storm!
Tyvärr så bröt han benet på sommarbetet sommar 2007 och finns inte mer.





Sedan Gentle dog har jag knappt ridigt något, otroligt synd men..
Red en del då jag praktiserade på Rmbo ridskola 2007, men eftersom jag var tvungen att flytta så kunde jag ju inte vara kvar där.. Synd som attans då jag trivdes big time!

Hehe, skulle kunna prata i evigheter om mitt häteri men jag känner att tröttheten börjar ta över nu så det får bli en annan dag! Nu vet ni iaf att jag är en hästbrud!







HÖRES I MÖRA!!

Glöm nu inte att läsa mina 2 andra inlägg från idag!


























"Jag vill stanna här, du är vacker och lugn"



Kommentarer
Postat av: Charloth

Ha spel det är min dil det :P det är jätte kul och man bli "smart" av det.

Sen att titta på kan oxo vara bar för då kan man lära sig saker som tillexempel litte fusk. men det är inte kul att fuska tycker jag förutom i sims. men spel mi like!

2009-02-24 @ 08:49:48
URL: http://sleepingangels.blogg.se/
Postat av: Linda

S: HAHAHAHAHAHHAA taaack gumman. Håll tummarna för mig imorn också! :)



HAHA minns du mig och Nalle när vi travade i full fart? Jisses. Du galopperade brevid och han travade. Fyfaaaaan vilket minne. HAHA!

2009-02-24 @ 18:37:45
URL: http://liiiiinda89.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0