Timmar, minuter och sekunder.

Hej - Inlägg 420.

 

 

Under den är dagen, den 8:e december kan jag räkna timmarna, minuterna och till och med sekunderna.
Jag minns vart jag var och vad jag gjorde för precis 2 månader sedan.
Varje timme, minut och sekund ledde fram till vad som skulle bli det största ögonblicket i mitt liv.
För klockan 21:12 föddes min levande dotter. Efter timmar av hårt arbete var hon äntligen här och jag kunde andas ut, allt hade gått bra. Hela graviditeten var enkel och förlossningen gick som på räls.
Jag kan minnas hela denna dag med glädje, eftersom allt slutade bra.
Men för några är dagen då deras barn föddes full av sorg. Varje timme, minut och sekund av just den dagen är smärtsam efter som de ledde fram till att bli den dag då man förlorade sitt barn.
Sedan när det datumet närmar sig så börjar man minnas, kanske är allt en dimma enda fram tills dess att det står klart vad som hänt, kanske minns man i detalj. Jag vet inte, eftersom jag fick lov att hålla min levande dotter i famnen strax efter förlossingen. Jag har aldrig behövt minnas den dagen då mitt barn dog.

Ja, den 8:e oktober är för mig en lycklig dag, precis som alla månader när datumet 8:a står i kalendern men också en dag då jag tänker på de barn som inte finns här med oss på jorden och på de föräldrar som inte får lov att minnas sitt barns födelse med enbart glädje.




Jag & min levande dotter Saga strax efter förlossningen.



Vi hörs när vi hörs

//Anna


Kommentarer
Postat av: Graavid på 17 år.

Haha aww gmn, nej då jag mår fullt bra men har inte orkat blogga bara, funderar på att ta en bloggpaus :)



kramar från oss :)

2009-12-09 @ 21:39:50
URL: http://jaagargraavid.blogg.se/
Postat av: Ida

aw, vilken fin bild =)

2009-12-10 @ 00:19:40
URL: http://lillaidisen.blogg.se/
Postat av: Elin =) 17 och mamma till Molly

Hejsan!



Förlåt om jag inte svarar försen nu, men har inte hunnit när jag vart inne på internet=P

Men nu har vi beställt internet så då blir det lite mer regelbundet bloggande, bara hoppas det kommer igång fort =)



klänningen fanns från 56=) vad har Saga för storlek?

Molly har stora 56 till 62 nu, men 62 är lite förstort fortfarande=P



Molly var 57 när vi var på BVC för 2 veckor sen och vägde 4600 gram =) Så hon går uppåt :D Hon växer som det knakar också:P

Saga då:D?



Jag var inne på Cubus här om dagen och hittade massor av fina bodys=D Sen fick en massa fina kläder när Molly döptes=)



Nu ska jag gå och göra iordning mat åt Molly, men skriver när jag är inne igen på bloggen så får vi se om du hunnit svara=D



Ta hand om er, kramar från oss<3

2009-12-10 @ 10:30:52
URL: http://elinskogsberg.blogg.se/
Postat av: Elin =) 17 och mamma till Molly

Vilken fin bild på er =) <3

2009-12-10 @ 10:32:49
URL: http://elinskogsberg.blogg.se/
Postat av: Graavid på 17 år.

Aww gumman så gullig du är! Jag självklart ska jag kolla in hos dig ifall jag nu tar en paus, vi får se om jag gör det, tror nog jag hade saknat bloggen :)



Kramar :)

2009-12-10 @ 15:23:50
URL: http://jaagargraavid.blogg.se/
Postat av: Kristina

Är här och tassar igen.Tänkte önska dej å Saga +de fyrfotade vännerna en underbar jul:Ha det toppen

KRAMAR Kristina med sheltietjejerna

2009-12-10 @ 18:23:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0