Till Saga - Nya saker!

Hej min fina unge!




Nu var det ett tag sedan jag skrev igen, och du har lärt dig så mycket sedan sist!
För vet du vad? Häromdagen så upptäckte du dina händer och fötter :)
Du satt i famn, då du helt plötsligt såg din hand! Och oj, vilka stora ögon du gjorde!
Sedan satt där och kikade på dina händer, fast jag tror nog att du inte riktigt förstod vad det var eftersom du såg så fundersam ut :) Sedan bara en stund senare såg du dina fötter, och då gjorde du sådär stora ögon igen!
Det var så gulligt och jag kunde inte låta bli att le åt dig när du satt där och kikade på dina fötter och händer.
Sedan så har du börjat att skratta åt mig mitt i nätterna, ja du ligger och skrattar åt mig istället för att sova.

Oftast så ser jag hur det börjar lysa bus i ögonen på dig, och sedan skrattar du åt mig fast utan ljud såklart :)
Du är en sån där riktigt busunge, som nog kommer att springa runt och klättra på väggarna när du blir äldre och kan det! Jag ser verkligen framemot det! Tänk, när du kan göra allt det, springa, hoppa, prata och driva alla i den närhet till vansinne med dina "varför" frågor! Ohh, så jag längtar!

Sedan så har vi så smått börja använda kläder i storlek 62!
De är ännu lite stora, men inte så stora att du inte kan ha dem.
Och så har jag fått börja plocka undan kläder, kläder som nu är för små!
Jag testade en mössa som du kunde ha när du föddes och nu är den på tok för liten! Du ser såg så lustig ut då jag provade den på dig häromdagen. Sedan så har jag fått lägga undan dina första kläder!
Ja, både bodyn, byxorna och tjocktröjan är för små och ska därför vikas ihop och läggas undan :)

Sedan har du gjort en rätt så stor grej, japp för du har nämligen..
.. Snurrat från rygg till mage!!
Gissa om jag blev glad och stolt när du äntligen lyckades?
Du som har försökt så länge nu och till slut så klarade du av det, helt själv :)

Har också märkt att du är en riktigt pratkvarn, du snackar nästan jämt och bara ler och skrattar!
Det är så mysigt att sitta och prata med dig, vi kan sitta hur länge som helst och du pratar och pratar.
Du älskar när jag lipar åt dig, och låtsas äta dina fötter.
Varje gång jag gör det blir du superglad och skrattar och säger, ohhahh, vooovaa, eeehhh m.m
Jag är helt säker på att du faktiskt säger "vovve" och kan inte låta bli att berätta att min underbara 2 månaders bebis kan snacka! Hehe!

Och så till den sista grejen som hänt.
Du har nämligen varit sjuk för första gången. Du har haft rejäl hosta och varit snorig..
Men som tur är har du sluppit feber och du är som vanligt värsta gladskiten trots att du inte hela tiden mått så bra. Jag blir så stolt över dig när du klarar av sånt där med att vara sjuk eller ha ont i magen.
För du gör det så bra, du är nästan aldrig gnällig över det utan behåller ditt lugn.
Ja, du är nog en riktigt Starkis!


Här är du med kläder i storlek 62 för första gången :)




Du och storebror Milton får vara modeller :)


Här sitter du i din babysitter och har lekt med din nya leksam som du fått av farmor!





Jag älskar dig!
// Din mamma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0