Till Saga - 7 dagar till 2 månader.

Hejsan gounge!





Nu är du snart 2 månader gammal, och snart är det dags för oss att fira vår första jul ihop.
Det känns lite extra speciellt, eftersom jag nu får lov att vara mamma på julafton!
Det brukar ju sägas att julen är miraklens tid, och ja. Du är ju mitt lilla mirakel!
Nu var det mer än 1 vecka sedan jag skrev till dig och under den tiden så har din mamma bestämt sig för att flytta ifrån din pappa och bo på egen hand istället med dig.
Kanske kommer du att undra kring detta när du är äldre och jag vill att du ska veta att det var för ditt bästa.
Jo, för mamma var inte glad hemma hos pappa och det märktes på lilla dig.
Du var ofta ledsen hela eftermiddagarna och kvällarna, och nu när vi flyttat är du glad nästan jämt.
Så jag tror att du kände på dig att mamma inte var så glad som hon borde.
Men självklart så ska du ju träffa din pappa, och imorgon så ska vi åka till honom så att ni får ses lite :)

Sedan så var vi ju på BVC i måndags, och då kunde vi konstatera att du gått upp till 4095 kg!
Sedan frågade din BVCtant om du gav svarsljud och det gör du ju!
,Mest hela tiden faktiskt. Ja, för när du är vaken så skrattar du och pratar nästan hela tiden!
Enda gången då du inte gör det är när du är hungrig, trött eller vill byta din blöja.
Annars är du en riktig gladfis!
Jag har till och med lite bilder på när du skrattar!

Nästa gång när vi ska på BVC så ska även läkaren kika på dig, och se så att allt är bra med dig och så.

Och vet du vad? Snart kan du nog rulla runt, ja från rygg till mage!
Du är nästan runt, det krävs bara lite lite till så är du snart på mage, av helt egen kraft!
Och då det händer lär väl din känsliga mamma fälla 1 tår eller 2 i ren lycka :)

Vi har också köpt dig en klänning, ja världen sötaste lilla klänning från H&M.
Det var tänk att du skulle ha den på jul, men jag vet inte längre. Det är mer en nyårsaftonklänning..
Vi får se! I värsta fall så köper jag väl en till som du kan ha till jul!
Hitta en bild på klänningen som vi redan köpt och den ser ut såhär:

Fin va?



Sedan så har vi fotat dig lite, för nu är vi ju med Dessan och Maria som har en kamera!
Tänkte att jag skulle lägga in lite söta bilder på dig här :)


Här ligger du och blundar och gör söta munnen!


Mammas gladfis myser på sängen!


Du leker i ett av dina fina babygym, för nu tycker du äntligen om dem!






Älskar dig mest i hela världen gounge!
// Din mamma





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0