Det där med alldeles för små problem..

Hejsan - Inlägg 424.




Satt på bussen hem idag efter att jag varit på ett möte med min syster Tessan och "råkade" då höra 2 stycken pojkar stå och prata med varandra. Den ena utav killarna sa helt plötsligt att det brukade vara jobbigt att kliva av bussen eftersom det luktade illa om bussen när man var bakom den, alltså när den släpper ut avgaser. Han sa också att han hatade att gå bakom bussen av denna anledning och att det luktade diesel eller bensin bakifrån bussen.
Hans vän verkade inte så värst intresserad, utan svarade bara att han just nu inte skulle känna det eftersom han var täppt i näsan.. När jag satt och hörde detta så kunde jag inte låta bli att le. För tänk när ett sånt litet problem blir stort att man faktiskt bekymrar sig över det, tänk när världen var så liten att man faktiskt oroade sig för när man skulle kliva av bussen och behöva gå bakom den och känna denns äckliga lukt.
Nej, att kliva av bussen och gå bakom den är inte ett av mina problem.
Men jag glädjs över att denna pojkes liv kanske är så enkelt just nu att
detta för honom var ett stort och jobbigt problem.

Sedan att Sundsvalls bussar drivs med Biogas, behöver jag ju inte berätta för honom.. :)



Tydligen är Sundsvalls bussar jobbiga att gå bakom.



Vi hörs när vi hörs
// Anna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0