- Today -

Hejsan - Inlägg 283.



Hade tänkt att skriva en del inlägg idag, hade flera ämnen att ta upp men jag orkar bara inte så jag lämnar en snabb lägesrapport bara!
Idag var jag till MVC och kollade så att allt stod rätt till, ska erkänna att jag faktiskt var nervös då måttet på magen stod still förra gången och jag ville helst inte att det skulle stå still ännu en vecka. Vill ju att du där inne ska växa dig stor och stark. Sist låg måttet på 30, och innan det togs så frågade min (underbara by the way) barnmorska om jag tyckte att magen växt något, och jo det tyckte jag nog.. Men, inte enligt måttet. Vi stod stll på 30 precis om det gjort 2 veckor tidigare. Denna gång frågade hon samma sak, och jag svara de lite osäkert, nja.. ehh, nej det tror jag inte.. Eller, jag vet inte. Detta svar berodde helt på min nervositet och så ville jag inte verka dum. Gå runt och tror att magen växt när den inte har det, inte ens en ynka centimeter. Nej, du! Det ville jag inte vara med om igen!

Men så ser ni. Måttet hamnade idag på 34 cm. Alltså hela 4 centimeter sedan sista har magen växt!
Gissa om jag blev lättad! Det var en rejäl ökning det :)

Och, jo.. Jag tyckte visst att magen hade växt.

Ni skulle se min och bebisen växtkurva. Den kallas härmed för uppoc ner kurvan.
För det är nämligen så den ser ut. Upp och ner.
Hela vägen från start och kanske enda in i mål.

Fick tiderna av min barnmorska till föräldrarträffar, lite i sista minuten men otroligt uppskattat.
De kommer att vara under graviditetsvecka 37, 38 och 40. Får se om lillen vill stanna kvar så att jag hinner på alla 3. Det återstår att se :)


Äsch, nej. Jag återkommer i möra!
Är för trött för detta.






Ni vet att jag älskar er
















Kommentarer
Postat av: Mamma Melissa -ung änglamamma och gravid

Åh så skönt att bebis tagit mer plats!:.)) Ja, de har ju sina olika tillväxtfaser... lillebror gjorde ett skutt sist också:.))



Måste även tacka för att du vågade gå in i den något märkliga diskussionen bland kommentarerna. Tack snälla du!

2009-08-31 @ 23:49:21
URL: http://mammamelissa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0