- So Very Soon -

Hello - Inlägg 222.




Slog mig just nu att jag faktiskt fyller 21 om 21 dagar. Snart blir jag ännu ett år äldre.
Då slår det mig att det snart är 1 år sedan jag fyllde 20 och hur otroligt annorlunda mitt liv såg ut då.
Jag var fri att göra precis vad jag ville, hade ingen annan än mig själv och mina hundar att tänka på.
Jag kunde flytta vart jag ville, kunde välja att läsa en utbildning som tar upp det mesta av min tid.

Nu när jag står inför min 21:a födelsedag så ser livet totalt annorlunda ut.
Jag kan inte längre bara göra saker för att jag råkar vilja det.
Jag kan inte bara flytta eller fördjupa mig i studier.
Men vet ni vad? Jag skulle inte vilja ha tillbaks mitt liv som det var då.

Nej, för det har hänt så mycket sedan dess, det har hänt så mycket sedan jag fyllde de där 20 åren.
Det har varit tungt och grått. Och det har varit ljust och lätt.

Det har framför allt gått fort och jag har genomgått en hel del förändringar.
Jag ska ju för tusan bli mamma!  Nästan hela detta år har gått åt till att prata om att jag är gravid och hur allt ska se ut i framtiden. Jag har haft mina dagar då jag funderat på vad jag ska göra mer med mitt liv.
Jag har velat fram och tillbaka mellan olika saker som jag vill utbilda mig till.
Jag har undrat vad som skulle passa mig och min livstil.

Innan jag fick reda på att jag var gravid så hade jag bestämt mig för att flytta till Göteborg och plugga på nordiska folkhögskolan. Nu känns detta total avlägset och jag börjar så smått att tänka i andra banor.
Nej,ännu är jag inte säker på vad jag vill och jag tänker faktiskt ta mig lite tid och fundera ut det.
Just nu tänker jag faktiskt bara fokusera på att vara gravid, bli mamma och leva lyckligt med mitt barn och min pojkvän.
Just nu är det inte så bråttom. Allt hinns med.





Ni vet att ni älskar mig// Anna







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0