- Livet Tar Och Livet Ger -

Hej - Inlägg 274.



Sitter ner en stund och funderar lite. Funderar över en tanke som slog mig alldeles precis nu, när jag stod och lagade mat. Jag lyssnade samtidigt på vacker musik och blev som vanligt rörd då jag hörde en specifik låt.
Tankarna satte igång och jag växlade i mellan vemod, sorg och lycka. Allt detta under loppet av några sekunder.
Det finns några ord som tycks vara återkommande i mitt liv, några ord som ofta dyker upp i mina tankar.
Och dessa ord är "Livet tar och livet ger".

Dessa ord tycks stämma i de flesta lägen. För alltid då jag har förlorat något har jag fått något annat.
Men för att inse detta måste man såklart lära sig att vara tacksam för det man har, för annars går man bara runt och tycker att man förlorat, trots att man kanske samtidigt har blivit 1 eller 2 erfarenheter rikare.
Eller så kanske man har den turen att livet faktiskt ger en en fantastisk möjlighet, en chans till något nytt och givande.
En chans att utvecklas, en chans till förändring.

Det är inte alltid lätt att se att lvet faktiskt ger samtidigt som det tar.
Ibland kan det ta veckor, ja månader eller år innan man ser vad man har fått.
Men jag tror att man alltid fått något i utbyte för det som togs.
Nu kanske flera av er som läser detta tänker att det faktiskt finna situtationer då man helt omöjligt kan ha fått ut något av att förlora något, men även i de mest hårda slag så finns det en lärdom, en erfarenhet eller en vacker gåva.
Tar ännu en gång i min blogg upp mamma Melissa, som trots att hon förlorade sina döttrar Antonia och Gabriella idag kan se ljust på livet och är en av de klokaste personer jag någonsin stött på.
Hon och hennes man har upplevt något av de värsta man som mäniska kan utsättas för och endå så har hon fått något.
Hon har lärt sig att uppskatta livet på ett annat vis, att inte ta något för givet och en hel del andra saker.
(För er som vill läsa mer om änglamamman Melissa så klicka här!)

Jag hade tänkt att skriva mer på detta ämne, men min rygg behöver få vila.
Så jag ber att få återkomma senare idag :)





Ni vet att jag älskar er














Kommentarer
Postat av: Elin=) 17 år och blivande mamma

Hejsan =)



Vad trevligt att du tittade in=) Säger detsamma känns som det är många som ska få små bebisar snart, hihi !



det håller jag med om, man kan klaga mycket på att det inte går att sova och sådär men endå så känns dom saker så små och sådär, det kommer ju snart en liten sötnos som är värd allt=)



Vilken vecka är du i då =)??

Lycka till med allt

Kram



2009-08-27 @ 19:56:13
URL: http://elinskogsberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0