- Full Fräs -

Hejsan - Inlägg 241.



När jag började skriva detta inlägg så hade jag precis hämtat andan från ett träningspass med samtliga 4 hundar som jag har här just nu. Nu, några timmar senare har jag på riktigt hämtat anda och pratat i telefonen med baby alldeles för länge. Jag körde lite agilityövningar med alla 4 hundarna i tur och ordning.
Jisse, vad roligt vi hade!

Tog ut min älskade Milton först och körde lite lydnadsövningar bara för att väcka honom.
Sedan drog jag fram tunneln och ställde upp ett hinder.
Introducerad tunneln igen, eftersom vi bara använt den vid ett tillfälle förut.
Det tog ca 10 minuter innan han förstod vad han skulle göra och sedan gick han som en klocka, först med tunnel och hinder på rak linje. Sedan när jag märkte att han på riktigt hajjade och hängde med så gjorde jag det svårare genom att lägga tunneln och hindret i en böj. Detta gick galant, så vi la till ett till hinder efter en till böj och det gick precis lika bra.
Han jobbar otroligt fokuserat och är lätt att styra.
Jag blir sjukt impad av min kille, som faktiskt knappt testat agility och så går det såhär bra!
Jag har hela tiden sagt att jag inte ska tävla agility, men nu vette tusan.
Kanske kan vi testa det med i framtiden?
Jag har ju haft mitt sikte inställt på lydnad och freestyle, vilket jag fortfarande vill och ska tävla i.
Men tyvärr så blir det inte i år. Eftersom, ja ni vet.
Jag ska ju ha barn :)
Men sedan, när det känns rätt drar jag igång igen! Med siktet inställt på framför allt lydnadsdiplom 1!
Därefter så får vi se vad som händer :)

Jag tog även ut Jessie, och hoppade henne för första gången.
Alltså på kommando. Hon har ju precis fyllt 1 år och uppfyller nu åldern för att börja hoppa och gå balansgång.
Så nu måste vi leta upp en agilitybana och fara och träna!

Hehe, nej. Jag hade tänkt att skriva om alla hundarnas träningspass, men jag är så trött!
Det får bli i möra istället. Ska också ge er ett inlägg om en annan sak.




Ni vet att jag älskar er// Anna








Kommentarer
Postat av: Dessan

"Ska också ge er ett inlägg om en annan sak."



Åh, Anna! Du får inte skriva sådär, nu blir jag bara förväntansfull och nyfiken, jag vill veta vad du ska skriva om imorgon, haha! Jag älskar att läsa din blogg, den är riktigt intressant vissa gånger! :D



Kramar

2009-08-11 @ 02:28:25
URL: http://thegreatpassion.blogg.se/
Postat av: Josse

Jadå det funkar jättebra, han är så snäll med henne (men lite reserverad ännu) och vi tar dagliga promenader med vagnen (ofta flera ggr om dagen, lilltjejen älskar att åka vagn). Bor på en liten ort och har honom i stort sett alltid lös :) Kramar!

2009-08-11 @ 12:34:03
URL: http://annajosefin.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0