- Do You Know -

Hello - Inlägg 230.




Jag har funderat länge över en sak som jag själv anser är rätt så skum.
Jag känner mig inte rädd inför förlossningen. Alltså, jag är inte rädd för smärtan eller så.
Jag känner bara ett märkligt lugn, ett lugn som liksom sveper runt omkring mig.
Det är verkligen skönt men konstig. De flesta jag hr pratat med har varit eller är antingen jättenervösa inför förlossningen och smärtan som den faktiskt medför. Men inte jag.
Nej, jag känner mig förberedd inför själva förlossningen.

Det är allt annat som oroar mig! Jag är så rädd över att inget ska vara klart när jag kommer hem med bebisen.
Jag får som entala frispel lite då och då, speciellt när folk inte kan förstå min känsla.
De säger bara att det löser sig och att jag inte ska ha så bråttom.
Bråttom? Det är bara 8 veckor kvar nu! Och man vet ju aldrig om den lilla bestämmer sig för att komma ut tidigare.
Vad sa jag göra då? Knipa?
Nej, jag vet att jag säkert är full av hormoner och att allt känns mycket värre än vad et är men bara för det så försvinner inte känslan av stress. Jag vill bara att allt ska stå klart.
Vårt hem ska vara redo för en bebis så att säga.

Just nu är det inte så! Inte alls,och det gör mig hysterisk ibland.
Jag vet inte alls vad jag ska ta mig till.
Andas och säga tillmig själv att det löser sig?
Nej, då får jag väl damp på mig själv med..


Äsch. Jag får se vad som händer.
Men förlossningen är jag inte rädd för iaf :)



Ni glömmer väl inte att gissa vilket datum den lilla kommer?




Ni vet att ni älskar mig// Anna










Kommentarer
Postat av: Alex

Du kan nog vara lugn Anna! Och är allt inte klart när det är dags kommer tant Alex att göra allt du säger åt henne att göra under tiden! :P

2009-08-05 @ 00:10:39
URL: http://dekanmi.bloggspace.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0