- Borde Jag Inte? -

Hejsan - Inlägg 232.



Ett snabbt inlägg bara.  Idag sa min pojkvän till mig att hans syster sagt att vi inte borde köpa en barnvagn innan den lilla kommit. Varför? frågade jag.
Jo, ifall att bebisen dör, blev svaret.

Blev helt ställd. Borde jag inte ha köpt något? Eller, jag vet inte.
Borde jag inte köpa någon barnvagn ifall att det inte slutar bra?

Jag vill verkligen inte gå runt och tro att det inte ska gå vägen även om det faktiskt alltid finns en chans.
Fast så tänkte jag.. Ska jag strunta i att köpa något under spädbarnstiden också? Ifall att mitt barn dör av plötslig spädbarnsdöd? Eller ska jag strunta att köpa en ny overoll till min 5-åring ifall att han/hon blir överkörd och dör innan vintern kommit?
Nej, det tycker jag inte. Jag tar risken.
Jag kommer att köpa saker till mitt ännu ofödda med levande barn och ta risken att få lämna igen det eller förlora pengar. Nej, jag väljer att se med det positiva ögat just nu och hoppas att allt går som det ska.


Ni glömmer väl inte att gissa vilket datum den lilla kommer?


Ni vet att ni älskar mig// Anna







Kommentarer
Postat av: RONJA

sv: TAck! :) jo de är bra här.. jag fotar med en Nikon D60 :)

2009-08-05 @ 23:06:52
URL: http://septembre.blogg.se/
Postat av: malin / UNGTvillingMamma/

När jag blev gravid hade jag nyss fullt 15 år:).. sen föddes dom ju 9 månaders senare=) Gick över 3 dagar med dom:D... Åh blev 16 4 månader senare efter dom föddes:)..



Ja jag har nu gjort en anmälan plus andra till!..Så han kommer ja få ha kvar hunden iaf.!..kram

2009-08-06 @ 00:22:51
URL: http://saramalintherese.webblogg.se/
Postat av: Alex

Ursäkta mig, men så säger man väl för i helvete inte?! Jävligt klumpigt måste jag säga...



Jag är ju en människa som tänker väldigt negativt, som du vet.. Jag skulle ALDRIG kunna tänka något liknande. Inte fan kan man sitta en hel graviditet och tänka "Nej, jag köper ingenting ifall att något händer". Risken är så minimal att någonting allvarligt händer att man ska göra precis som du gör! Njuta av graviditeten och förbereda sig för tiden som kommer!



You go girl!

2009-08-06 @ 12:19:07
URL: http://dekanmi.bloggspace.se
Postat av: tessan

den människan skulle jag vilja ha tag i och säga ett par väl valda ord. jävla fitta (ursäkta)

2009-08-06 @ 15:14:28
Postat av: Annika

Så kan man ju inte tänka, så himla negativt! Som att tänka nej jag köper inga nya kläder/skor osv. för jag kan ju dö imorgon.. Man ska tänka positivt! De är väl klart man ska köpa barnvagn..



Ha de bra! och bebisen med..

2009-08-06 @ 17:24:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0